شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فعالیت چندمنظوره یک روحانی در شهر سیس

حوزه/ حجت الاسلام ثنایی، در شهر سیس شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی زندگی می کند و فعالیت های چشمگیر و متنوع او در کانون فرهنگی هنری الغدیر ، بسیاری از نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کرده است.

خبرگزاری «حوزه»/ ویژه برنامه ها و برنامه هفتگی کلاس های قرآنی شهر سیس با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن وعترت امام(علی علیه السلام ) و کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع و خانه قرآنی الغدیر در این شهر برگزار می شود.

اجرای طرح سبک زندگی اسلامی

وی که مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهرسیس است، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در تبریز، با تشریح فعالیت های بخش خواهران این کانون ابراز داشت: طرح آموزش سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه ویژه خواهران عضو کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر سیس(تخصصی مشاوره) در حال اجراست.

وی افزود: این طرح با همکاری و حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در قالب برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی درموضوعات مختلف برگزار می شود.

حجت الاسلام ثنایی عنوان کرد: ارتباط صحیح پدران و مادران با فرزندان وکودکان و ارتباط با کودکان زیر٧سال و اصلاح الگوی برخورد و رفتار با این گروه سنی، در یکی از کارگاه های آموزشی، با حضور عبدالله زاهدی حق، مشاور مذهبی و مولف کتاب های تربیتی و اعتقادی مورد بررسی قرار گرفت و به سؤالات مختلف والدین در زمینه مشکلات و همچنین نحوه تربیت صحیح فرزندان و راهنمائی آنان در امور مذهبی پاسخ داده شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهرسیس همچنین ابراز داشت: کارگاه آموزشی دیگر با موضوع شیوه صحیح ارتباط با همسر و شناخت نوجوان، طب سنتی و شیوه‌های صحیح تغذیه، مشاوره مذهبی با حضور کارشناس خانواده برگزار شد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی دیگری با موضوع اعتیاد و راه های پیشگیری از آن و برخورد صحیح با این آسیب اجتماعی با حضور محمد محبوبی، کارشناس ارشد مشاوره و مشاور مراکز ترک اعتیاد برگزار شد.

حجت الاسلام ثنایی، بیان احکام مختص بانوان و احکام خانواده را از موضوعات دیگر کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در این کانون عنوان و تصریح کرد: احکام مبتلابه زنان و احکام خانواده با حضور یکی از مدرسان حوزه علمیه شبستر برگزار شد.

وی ادامه داد: کارگاه دیگری هم با موضوع طب سنتی و شیوه‌های صحیح تغذیه توسط متخصص طب سنتی در این دوره آموزشی ارائه شد.

برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس همچنین گفت: دوره های آموزشی فنی و حرفه ای با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهرستان شبستر و به صورت رایگان در این کانون برگزار می شود.

 وی افزود: کلاس آموزشی زنبورداری سال گذشته با شرکت ۲۴ نفر آغاز شد که در ۲۱۶ ساعت برگزار شد.

 مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس ادامه داد: دوره تئوری این دوره آموزشی پایان سال گذشته برگزار شد و دوره آموزشی عملی نیز در سال جاری در حال برگزاری است.

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی دیگر رشته ها در این کانون خبر داد و گفت: دوره های آموزشی در رشته های خیاطی و رایانه(icdl) با شرکت حدود ۹۰ نفر در این کانون برگزار شد که در کلاس رایانه ۶۰ نفر خواهر و ۱۲ نفر برادر و در کلاس خیاطی نیز ۱۷ نفر از خواهران شرکت داشتند.

ثنایی ابراز داشت: کلاس های آموزشی سیم کشی برق نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

 مدیرمسئول کانون الغدیر مسجدجامع شهر سیس خاطرنشان کرد: دور دوم آموزشی در رشته های رایانه، سیم کشی و خیاطی نیز ثبت نام شده که از سال جاری آغاز خواهد شد.

 وی تاکید کرد: شرکت کنندگانی که در آزمون نهایی نمره قبولی کسب کنند، مدرک رسمی از سوی فنی و حرفه ای اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام ثنایی همچنین از ثبت نام کلاس های کمک های اولیه در کانون الغدیر سیس با همکاری پایگاه داوطلبین هلال احمر شهر سیس ویژه برادران وخواهران در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این دوره های آموزشی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

کلاس های قرآنی در کانون

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر سیس در ادامه با تشریح برنامه های قرآنی این کانون، ابراز داشت: ویژه برنامه ها و برنامه هفتگی کلاس های قرآنی شهر سیس با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن وعترت امام(علی علیه السلام ) و کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع و خانه قرآنی الغدیر در این شهر برگزار می شود.

 وی افزود: حفظ و روخوانی قرآن مقاطع ابتدائی و راهنمایی در روزهای یکشنبه، تجوید و صوت و لحن و فهم زبان قرآن در روزهای دوشنبه، حفظ و روخوانی قرآن ویژه مقاطع ابتدائی و راهنمایی در روزهای سه شنبه ویژه برادران برگزار می شود.

حجت الاسلام ثنایی همچنین ادامه داد: کلاس هایی نیز ویژه خواهران عضو این کانون در نظر گرفته شده که روخوانی قرآن ویژه زیر ۱۰ سال در روزهای شنبه، حفظ قرآن ویژه بالای ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال در روزهای دوشنبه، روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه بزرگسال، روانخوانی قرآن ویژه  زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال در روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد.

 مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس با اشاره به اینکه کلاس های آموزش قرآن و تلاوت روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ویژه برادران و خواهران در این کانون دایر است، عنوان کرد: برگزاری محفل انسی با قرآن و برگزاری مسابقه قرآنی کتبی از هر جزء ۱۰ سوال و در مجموع ۳۰۰ سوال از کل قرآن کریم برای شرکت کنندگان در جلسات جزء خوانی از آن جمله است.

اجرای طرح عیدانه

حجت الاسلا ثنایی همچنین اظهار داشت: با اجرای طرح عیدانه در آستانه سال جدید، حدود 170 میلیون ریال کمک نقدی از سوی مردم و خیرین شهر سیس جمع آوری شد.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس به کمک خیرین، در ایام عید نوروز بسته های عیدانه را برای 141 خانواده نیازمند تهیه و در اختیار آنان قرار داد.

این فعال فرهنگی حوزوی ادامه داد: این اقدام خیرخواهانه هر سال در آستانه سال نو با کمک خیرین و همت مردم شهر سیس اجرا می شود.

مجری جشنواره بانوی صبور

کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر سیس همچنین سال گذشته مجری جشنواره سراسری «بانوی صبور» با محوریت حضرت زینب(سلام الله علیها) بود؛ این جشنواره در رشته های وبلاگ نویسی، کتابخوانی، شعر، نشریه تجربی و پیامک ادبی برگزار شد.

این جشنواره امسال نیز به همت این کانون در سطح ملی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha