سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

حوزه/ حجت الاسلام جواد همتی گفت: اقتصادمقاومتی تنها راهکار مقابله با تهدیدات اقتصادی است و باید در این خصوص برنامه ریزی های دقیقی صورت بپذیرد.

حجت الاسلام جواد همتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال»، اظهار داشت: به نظر می رسد همه برنامه ریزی ها و اقدامات در خصوص اقتصاد مقاومتی که در سال های گذشته صورت گرفته، تا دستیابی به اهداف مورد نظر، فاصله داشته است و از این رو باید امسال اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: باید گام های جدی تری برای تحقق اقتصاد مقاومتی به اجرا در آورد که تحقق هر چه بیشتر این امر مهم، بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان محسوب می شود.

کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور به‌ ویژه نهادهای اجرایی، باید بیشترین تلاش خود را صرف عملی شدن اقتصاد مقاومتی به‌ویژه مباحث تولید و اشتغال نمایند و از تمام ظرفیت‌ها، استعدادها و امکانات خود در این زمینه استفاده کنند.

وی با بیان این که باید دغدغه های مطرح شده در شعار سال تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برطرف شود، گفت: شعار امسال از طرفی نشان‌دهنده‌ اهمیت تقویت بنیه‌ اقتصادی نظام اسلامی بوده و از طرفی عمق بینش و نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام همتی با اشاره به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: بدون شک یکی از مهم‌ترین موانع اقتصاد مقاومتی در ایران، وابستگی اقتصاد به نفت و اثرگذاری این وابستگی بر ساختار بودجه، تورم و رفتارهای سیاستگذاران است.

وی در پایان تأکید کرد: رسانه ها و مطبوعات می توانند به عنوان چشم و گوش دولت، مسئولین و سرچشمه شناخت درست، مفهوم اقتصاد مقاومتی و ابعاد مختلف آن باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha