پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی مؤینی - امام جمعه شهرستان محمدیه قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم نظام اسلامی شده و باید حرمت شهدا گرامی داشته شود، چرا که شهدا و جانبازان افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی مؤینی، امروز در مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گمنام و یادبود مرحوم آیت الله باریک بین که در مسجد جامع شهر محمدیه برگزارشد، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله باریک بین(ره) و با بیان این که عالم فقیه و ابوالشهید مایه افتخار قزوین بودند، گفت: مدارس علمیه همچون مدرسه عملیه امام صادق(ع) قزوین که پیش از انقلاب در دست فرهنگیان وابسته به رژیم شاه بود، توسط آیت‌الله باریک‌بین مرمت و بازسازی شد و طلاب علوم دینی در این مدرسه مشغول به تحصیل شدند و بعد از آن هم، مدرسه کوثر و فاطمیه هم به همت ایشان بازسازی شد و بانوان طلبه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: مدرسه شیخ‌الاسلام هم که پیش از انقلاب، در دست چند عنصر وابسته به رژیم شاه بود، از سوی آیت‌الله باریک‌بین از دست آنان گرفته شد و این مدرسه به مدرسه دینیه و علمیه تبدیل شد.

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به روحیه تواضع در شخصیت مرحوم آیت الله باریک بین، گفت: در برخوردهای این عالم فقید می دیدیم که شخص عالم و شخص غیرعالم و شخص مسئول و شخص غیرمسئول برای آیت‌الله باریک‌بین تفاوتی نداشت و احترام و تواضع ایشان به افراد یکسان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و بیان داشت: همه ملت ایران اسلامی باید در این حماسه بزرگ شرکت گسترده و باشکوهی داشته باشند ، چرا که این حضور می تواند به  دشمنان بفهماند که ملت ایران در همه عرصه های مختلف نظام جمهوری اسلامی حضوری موثر و بانشاطی خواهند داشت.

حجت الاسلام  والمسلمین موسوی مؤینی خاطرنشان کرد:  دشمنان همیشه  در تلاش هستند که  این حضور میلیونی ملت ایران را با تبلیغات مخرب و فریبنده خود کمرنگ نمایند، اما ملت ایران همیشه گوش به  فرمان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای بوده و خواهند بود.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که افتخار است که انسان بنده خداوند است و خالق زیبایی ها را عبادت می کند، گفت: خلقت انسان را می توان زیبا ترین قدرت خداوند دانست، چرا که انسان به عنوان اشرف مخلوقات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha