جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجمع سالانه «مسلمانان فرانسه» در لو بورژه برگزار شد

حوزه/ امسال نمایشگاه «مسلمانان فرانسه، ایمان، شکوفایی، سرمایه‌ها، با حضور بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده، در مرکز نمایشگاه‌های لوبورژه برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در فضای کنونی پرتنش برای مسلمانان غربی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کشور فرانسه، گردهمایی سالانه مسلمانان در شهر فرانسوی لوبورژه، با حضور هزاران بازدید کننده در روزهای 14-17 آوریل برگزار شد. عنوان این نمایشگاه «مسلمانان فرانسه، ایمان، شکوفایی، سرمایه‌ها» بود که روز جمعه هفته گذشته آغاز به کار کرد و تا روز دوشنبه 17 آوریل ادامه داشت. بسیاری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه را جوانان مشتاق مسلمان و دختران محجبه از سرتاسر اروپا‌ تشکیل می‌دادند.

این نمایشگاه که در مرکز نمایشگاه‌های لوبورژه با فضای 15 هزار مترمربع برگزار شد و محصولات متنوعی از دنیای عرب و مسلمانان را به نمایش می‌گذاشت، بیش از 50 هزار بازدیدکننده را به خود جلب کرد.

عمار لاسفار، رئيس اتحادیه سازمان های اسلامی فرانسه در مراسم افتتاحیه «مجمع سالانه مسلمانان فرانسه» گفت: موضوع نمایشگاه امسال، مسلمانان فرانسه بودند.

لاسفار افزود: لوبورژه به بخش ثابتی در تقویم فرانسه برای مسلمانان تبدیل شده است و، فرصتی برای مسلمانان ایجاد می‌کند تا در بازدید‌ها شرکت کرده و به سخنرانی روشنفکران و اندیشمندان اسلامی گوش فرادهند.

هزاران نفر از مسلمانان در این جشن سالانه حضور یافتند، به سراغ مجموعه‌های گوناگون کتب و دیگر اقلام به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه رفتند، در سخنرانی‌ها حضور پیدا کرده، در رقابت‌های حفظ و تلاوت قرآن مجید شرکت کردند.

کشور فرانسه با داشتن 6-7 میلیون مسلمان، بزرگترین اقلیت مسلمان را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.

مجمع سالانه «مسلمانان فرانسه» در لوبورژه

مجمع سالانه «مسلمانان فرانسه» در لوبورژه

مجمع سالانه «مسلمانان فرانسه» در لوبورژه

مجمع سالانه «مسلمانان فرانسه» در لوبورژه

مجمع سالانه «مسلمانان فرانسه» در لوبورژه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha