جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رقابت‌های سالانه «حفظ قرآن در اروپا» در مسجد مرکزی بیرمنگام

حوزه/ رقابت‌های سالانه حفظ قرآن در مسجد مرکزی بیرمنگام و در چهار سطح مختلف حفظ قرآن مجید، در پایان ماه میلادی جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رقابت‌های سالانه «حفظ قرآن در اروپا»، قرار است روز یکشنبه 30 آوریل 2017،  در مسجد مرکزی بیرمنگام واقع در شهر بیرمنگام، یکی از شهرهای بزرگ انگلستان برگزار شود.

این مسابقات در 4 سطح مختلف انجام می‌پذیرند و به ترتیب شامل دسته‌های زیر خواهند بود:

1) حفظ کامل قرآن مجید، 2) حفظ تنها 10 جز از قرآن مجید، 3) حفظ تنها 5 جز از قرآن مجید، 4) حفظ تنها 1 جز از قرآن مجید

جوایزی به برنده‌های هر دسته اختصاص داده خواهد شد و جایزه برتر این رقابت‌ها  2 هزار یورو است که به نفر نخست رقابت‌های حفظ کامل قرآن مجید تعلق می‌گیرد.  این مسابقات قرار است در ساعات 2-6 عصر برگزار شوند.

* آشنایی با مسجد مرکزی بیرمنگام

مسجد مرکزی بیرمنگام، یک ساختمان دو منظوره در کشور انگلستان است که در سال 1969 ساخته شده و در اوایل دهه 70 به روی عموم مردم باز شد. این مرکز رسما در 1975 به عنوان بزرگترین مسجد در اروپای غربی شناخته می‌شد.

مسجد مرکزی بیرمنگام، یکی از شناخته‌ شده‌ترین ساختمان‌های مذهبی در شهر بیرمنگام محسوب شده و در نتیجه آن نیز هر ساله تعداد زیادی از مردم از این مسجد بازدید به عمل می‌آورند. این مسجد یک دفترچه ویژه مخصوص بازدیدکنندگان دارد که هر یک از آنان از سال 1984 تاکنون این دفترچه را امضاء کرده و نظرات و پیام‌هایشان را درباره مسجد و بازدید‌شان از این مرکز در این دفترچه ویژه نگاشته‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha