چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در خصوص گفتمان حوزه انقلابي، انديشه و عمل، اساتيد با دقت و ظرافت در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز در مدارس، طرح‌های تحولي كه در کارآمدی و تأثیرگذاری روند تربيتي طلاب تأثیرگذار باشد ارائه نمايند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان، اظهار داشت: مدیران و مسئولان آموزش مدارس علمیه استان براي  ارتقاء علمي، مهارتي  و بصيرتي طلاب در تابستان برنامه‌ریزی دقيق ارائه نمايند.
وی افزود: مدیران مدارس می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق طلاب را از آزمون‌ها به نحو احسن عبور داده و برای تابستان طلاب برنامه‌ریزی داشته باشند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین ضمن تشكر از تلاش‌های اساتيد و مسئولان مدارس، بر هدفمند بودن برنامه‌های آموزشي و فرهنگي تبليغي مدارس تأکید كرد و گفت: برنامه‌ها بايد توان و مهارت طلبگي را افزايش دهد تا طلبه روزبه‌روز بتواند توانمندي خدمت‌رسانی بيشتري را در عرصه‌های گوناگون داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ايام امتحاني، مدیران و مسئولان آموزش مدارس با برنامه‌ریزی و مشاوره تحصيلي مناسب شرايط مطلوبي را براي حضور مفيد طلاب  در آزمون‌های پايان سال  فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مدیران مدارس علمیه استان باید هدايت تحصيلي طلاب را در تابستان جدی بگیرند، برنامه برگفت: در این راستا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز جهت برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی، مهارت‌های تبلیغي و کارگاه‌های تربيت مبلغ درزمینهٔ سبك زندگي اسلامي، اقتصاد مقاومتي، كار با كودك و نوجوان، فضاي مجازي و.. در مدارس آمادگي دارد.

وی افزود: مدیران مدارس علمیه استان تلاش کنند تا قبل از فرارسیدن تعطیلات تابستان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری دوره‌های تابستانی انجام داده و برنامه‌های پیشنهادی و  کلاس‌هایی که قرار است در تابستان برگزار کنند را به مرکز ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی همچنین با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات تحولي حوزه علميه خراسان در سال گذشته در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري اظهار داشت: امید می‌رود در خصوص گفتمان حوزه انقلابي، انديشه و عمل، اساتيد با دقت و ظرافت در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز در مدارس، طرح‌های تحولي كه در کارآمدی و تأثیرگذاری روند تربيتي طلاب تأثیرگذار باشد ارائه نمايند.

وي افزود: حوزه علميه خراسان شمالي در سال گذشته نيز علاوه بر فعالیت‌های خلاقانه و عمومي مدارس، 358 برنامه آموزشي، فرهنگي، بصيرتي و پژوهشي را برگزار كه امیدواریم امسال با رويكرد جهادي در عرصه‌های علمي، فرهنگي و پژوهشي، كيفيت و كميت برنامه‌ها با تلاش تمام همكاران، مسئولان، اساتيد و طلاب ارتقاء مطلوبي داشته باشد.
 بر پایه این گزارش، در پايان اين نشست تعدادي از مديران و مسئولان آموزش مدارس علمیه استان به ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha