چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران / حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حضور طلاب در ستادهای انتخاباتی بلااشکال است؛ اما مدارس علمیه ما نباید پایگاه تبلیغاتی نامزد خاصی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران که با موضوع: «بررسی نقش حوزه های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی» که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: هویت امروز حوزه های علمیه خواهران، مرهون تلاش های مرحوم آیت الله شرعی و همت بلند شما بزرگواران است که خوشبختانه این نهاد مقدس را به جایگاه مناسب رسانده است.

وی ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی و حمایت های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، نگاه به حوزه های علمیه خواهران تغییر یافته و در کنار حوزه علمیه برادران و سایر مجامع علمی مطرح می باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: اگر امروز این فضا برای حوزه های علمیه خواهران ایجاد شده است، به دلیل همت بالای شما عزیزان می باشد؛ روزی ما استاد برای طلاب خواهر نداشته و نوار دروس را از قم به شهرستان ها ارسال می کردیم تا طلاب در کلاس، نوار گوش دهند؛ اما خوشبختانه امروز تمام کلاس های درسی ما دارای استاد بوده و به جایگاه مناسبی رسیده ایم که باید قدر آن را دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هویت امروز حوزه های علمیه خواهران مسئله کمی نیست که باید قدردان آن بود؛ امروز تمام مراجع عظام تقلید اجازه صرف وجوهات در مدارس علمیه خواهران را داده اند و وجود آن را از أوجب واجبات می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: امروز تولید علم در حوزه های علمیه خواهران در حال انجام است که نتیجه زحمات بالای اساتید و طلاب خواهر سراسر کشور می باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری 670 کرسی آزاداندیشی در دو سال گذشته، توسعه تحصیلات تکمیلی و ... از برنامه هایی است که در حوزه های علمیه خواهران در حال انجام است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: اگر امروز راه چند صد ساله را بیست یا سی ساله طی کرده اید، دور نیست که بتوانیم در عرصه نظریه پردازی و اندیشه ورزی نیز مؤثر باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: سیاست اصلی حوزه علمیه خواهران در سال جدید، ارتقاء کیفی و رفع نواقص و کاستی هاست که در این راستا نیازمند بازبینی دقیق نظام آموزشی موجود می باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران نسبت به مسائل جاری کشور همچون انتخابات بی تفاوت نیست؛ البته ما حزب و جناحی نخواهیم بود و چارچوب حرکت سیاسی حوزه های علمیه؛ به ویژه خواهران، همان چارچوبی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند.

وی بیان داشت: حوزه های علمیه همواره مراقب، حامی و پشتیبان نظام است و نسبت به تمام دولت ها حساس بوده و اگر اشتباهی مشاهده شود، تذکر خواهد داد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: نظام، مولود حوزه های علمیه است و هیچ مادری نمی تواند نسبت به مولود خود بی تفاوت باشد و ما نیز در این راستا قدم خواهیم برداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضور طلاب در ستادهای انتخاباتی بلااشکال است؛ اما مدارس علمیه ما نمی توانند پایگاه تبلیغاتی نامزد خاصی شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است مولد و درون زا که از خود جوشش داشته و وابسته به بیرون از کشور نخواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: ما به عنوان حوزه های علمیه در مسئله شعار سال نیز همواره مسئول بوده و در مسائل گوناگون مرتبط با ما محتاج به توجه و تحقق این شعار می باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha