جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول با تاکید بر این که وضع تولید و اشتغال وخیم است، گفت: رئیس جمهور آینده باید به «ما می‌توانیم» اعتقاد قبلی داشته باشد و نسخه شفابخش مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را به‌صورت عملی، عینیت بخشیده و با نظام فاسد بانکی که امروز گریبان گیر ملت و بنگاه‌های تولیدی شده، مقابله جدی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به مؤلفه‌های نامزد اصلح برای جایگاه ریاست جمهوری، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های نامزد اصلح برای مسئولیت سنگین و خطیر ریاست جمهوری، صداقت با مردم و پایبندی به اصول انقلاب اسلامی بوده و هر فردی که خواهان این جایگاه پر خطیر است، باید با تبعیت از گفتمان رهبری دادرس مشکلات عدیده مردم باشد.

*وضع تولید و اشتغال وخیم است

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصاد کشور در حالت وخیم قرار دارد، گفت: چندی پیش بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی دزفول داشتم و در آنجا به عینه مشاهده کردم که وضعیت تولید و اشتغال تولیدکنندگان به خطر افتاده و امروز با وخامت اوضاع، روزگار را سپری می‌کنند.

امام جمعه دزفول، با اشاره به بحرانی بودن وضعیت بنگاه‌های تولیدی، تصریح کرد: لازم و ضروری است که رئیس جمهور آینده نسخه شفابخش مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را به‌صورت عملی، عینیت بخشیده و با نظام فاسد بانکی که امروز گریبان گیر ملت و بنگاه‌های تولیدی شده، مقابله جدی کند.

*عدم انتخاب کاندیدای اصلح، آینده انقلاب را با چالش مواجه می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، عدم انتخاب کاندیدای اصلح به‌عنوان شخص اول اجرایی مملکت را آسیبی جدی و خطر زا عنوان کرد و افزود: اگر مردم نتوانند، فردی که قادر به عبور کشور از گردنه‌های سخت اقتصادی باشد را انتخاب کنند، مطمئناً کشور در 4 ساله آینده، دچار چالش‌های جدی شده و وضع مردم روز به روز بدتر از وضع فعلی می‌شود.

*اقتصاد کشور را نمی‌توان با «شعار» سامان بخشید

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، اولویت اول کشور را مسائل اقتصادی خواند و گفت: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید با همه وجود باور داشته باشد که توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد، کاری که مسئولان فعلی دولت موفق به انجام آن نشده و صرفاً به بیان یک سری شعار بسنده کرده‌اند.

امام جمعه دزفول، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد مسئولان دولت یازدهم مبنی بر «از عملکرد مسئولان و وضعیت اقتصادی کشور راضی نیستم»، بیان داشت: مردم ایران اسلامی دیگر فریب شعارهای ظاهری را نمی‌خورند و إن‌شاءالله فردی را پیروز انتخابات می‌کنند که برنامه کامل، جامع، کاربردی و تکیه‌بر سرمایه‌های انسانی داخل داشته باشد نه اینکه همه مشکلات و موانع را گره با دولت‌های خارجی علی‌الخصوص آمریکا بزنند.

 «ما می‌توانیم»

 وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمن القای نا امیدی در روحیه مسئولان است، گفت: رئیس جمهور آینده باید اعتماد و تکیه به نیروهای جوان فعال و انقلابی داشته و باور کند که «ما می‌توانیم» رمز پیروزی ملت در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، ایجاد فاصله طبقاتی بین مردم و مسئولان را یک معضل جدی اعلام کرد و گفت: مسئولی که کاخ‌نشین است، هیچ‌گاه نمی‌تواند گرسنگی قشر ضعیف و مستضعف جامعه را ببیند، برای او ارتباط با بیگانگان و دولت‌های غربی مهم است.

*«آقازادگی» و «نَسب‌های فامیلی» دو عامل مهم ایجاد شکاف در جامعه و فاصله‌های طبقاتی است

امام جمعه دزفول، به پدیده شوم «آقازادگی» اشاره کرد و افزود: امروز به کرات شاهد پدیده شوم آقازاده‌ها و نَسبِ افراد منتسب به مسئولین عالی‌رتبه در پست‌های کلان دولتی و خصوصی هستیم که این مهم به در جامعه و فاصله‌های طبقاتی کمک می‌کند؛ از این رو لازم است که مردم در انتخاب رئیس جمهور دولت دوازدهم، این نکته را مد نظر قرار دهد.

*نباید روی مشکلات کشور خط قرمز کشید

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با تأکید بر اینکه نباید روی مشکلات کشور خط قرمز کشید، اظهار داشت: خط قرمز کشیدن روی مشکلاتی که مردم را با چالش جدی مواجه کرده، صدای همگان را درآورده و این مهم باید مورد توجه واقع شود که چرا مردم نباید نسبت به مشکلات زندگی خود حرف و سخنی زنند، مگر انقلاب ایران، انقلاب مردم مستضعف نیست! پس چرا حرف این مردم مستضعف شنیده نمی‌شود و هرکسی هم که بخواهد حرف خود را به گوش دیگران برساند، با برچسب‌های مختلف مواجه می‌شود؛ به همین دلیل باید مردی از جنس مردم مستضعف که آرمان‌های انقلاب را باور قبلی و پای درد و دل محرومان می‌نشیند و مشکلاتشان را با همه وجود درک کند، روی کار آید.

وی، خواستار اعتراض روحانیون و مبلغان دینی نسبت به سیاست‌های بانکی کشور شد و گفت: لازم است همه روحانیون و آن‌هایی که دغدغه معیشت مردم دارند، فریاد اعتراض خود را بر سر بانک‌هایی که مرتکب جنایت اقتصادی می‌شوند، کشیده و آنها را اصلاح کنند! چراکه امروز بانکداری به اصطلاح اسلامی، تیشه به ریشه مملکت زده و مردم را روز به روز گرفتار تر و بدبخت‌تر می‌کند.

*نقش کلیدی رسانه‌های انقلابی در بیان حقایق و پشت پرده‌ها

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، در پایان به نقش کلیدی رسانه های انقلابی در هدایت مردم به‌ سوی انتخاب اصلح، اشاره کرد و اظهار داشت: امروز موجی در جامعه از سوی رسانه‌های مخالف داخلی و خارجی ایجاد شده که در تلاش است تا روی اقدامات منافقین در دوران آغازین انقلاب صحه گذارند و بدین ترتیب یکی از نامزدهای انتخاباتی که در آن دوران، به شدت با آنها مقابله می‌کرد را تخریب کنند؛ از این رو ضرورت دارد تا رسانه‌های انقلابی با تشریح حوادث آن دوران، مردم را با حقایق پشت پرده آشنا سازند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha