پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پاسخگویی به سئوالات دینی

حوزه/ مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی از پاسخگویی به بیش از ۸ هزار مراجعه کننده به سایت آنلاین مرکز ملی پاسخگویی در فروردین ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید مصطفی سجادی دبیر گروه فقه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم و مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی و پاسخگوی حرم حضرت معصومه(س) در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر ابرکوه اظهار کرد: «سرعت» از ویژگی های عصر حاضر است و «قلم شبهه» دارای قدرتی بالاست که ارتقای قدرت تحقیق و توان علمی طلاب ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مرکز ملی پاسخگویی به شبهات و سایت مرکز ملی، با 300 الی 400 طلبه در هفت رشته تخصصی فعالیت دارد، افزود: این مرکز ملی دارای متنوع ترین ابزارهای پاسخگویی از طریق پیامک، تلفن و فضای مجازی روزانه به صورت 12 ساعت مشغول پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردمی است.

مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی تصریح کرد: بخش آنلاین مرکز ملی با حدود 80 کارشناس آنلاین حتی در ایام تعطیل بحث پاسخگویی را انجام می دهد و از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 8000 گفتگو را پوشش داده است.

حجت الاسلام سجادی تأکید کرد: مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) و شبکه جهانی ولایت بهترین شبکه های پاسخ به شبهات وهابیت به شمار می رود و سایت پرسمان نهاد مقام معظم رهبری نیز پاسخگوی پرسش های دانشجویان و طلاب است.

دبیر گروه فقه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با تأکید بر افزایش فعالیت طلاب در زمینه پاسخگویی به شبهات، عموم مخاطبین خود را به مطالعه قوی دروس و تسلط بر مسائل فقهی و اعتقادی توصیه کرد.

مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگویی، مهمترین سئوالات مراجعان به این سایت را در خصوص مذاهب ساختگی مانند بهائیت، وهابیت، مدعیان مهدویت و شیطان پرستان عنوان کرد و گفت: طلاب باید قدرت علمی خود را افزایش دهند و از طرف دیگر حسن برخورد خود را نیز در برابر شبه افکنان بالا ببرند تا بتوانند به این گروه های متعدد پاسخ دهند.

حجت الاسلام سجادی، حسن برخورد و توانایی علمی را از مهارت های مهم در پاسخگویی دانست و این موارد را جزئی از پاسخ برشمرد و ادامه داد: گاهی شبهات ناشی از مشکلات عاطفی است و پاسخگو باید با سکوت طرف مقابل را بشناسد تا بتواند پاسخی قانع کننده برای وی ارائه دهد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha