جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرگ بر آمریکا

حوزه/ استاد دانشگاه تهران گفت: هر گاه از تفکر انقلابی فاصله گرفتیم دشمن ما را تهدید کرد، اما مادامی که تفکر انقلابی حاکم باشد، شاهد حفظ اقتدار و پیشرفت همه جانبه کشور بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر محسن سلیمانی، کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، گفت: تفکر غیرانقلابی همان تفکر التقاطی است که محصول آن مدیریت انتفاعی است که به فیش‌های نجومی منجر می‌شود و این تفکر با اسم اسلام و انقلاب روی کار می‌آید، اما چون منش آن انقلابی نیست ما شاهد اختلاس، رانت و … هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت غیرانقلابی تهدیدساز برای کشور و تسهیل‌کننده حرکت دشمن است، افزود: تفکر غیرانقلابی مردم را از جنگ و تهدید دشمن می‌ترساند، اما حقیقت آن است که این امر دروغ محض است، اگر امروز دشمن به کشور ما حمله نمی‌کند دراثر اقتدار نظامی است نه چیز دیگری.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به این مهم که جنگ تحمیلی محصول تفکر غیرانقلابی بود، افزود: جنگ زمانی آغاز شد که این تفکر بر کشور حاکم بود حال امروز همان جریان می‌گوید که روی کار آمدنش مانع جنگ‌افروزی است لکن زمانی هم که جنگ آغاز شد شعار می‌دادند زمین بدهیم زمان بگیریم و اگر مردم این تفکر را کله‌پا نمی‌کردند امروز دشمن کشور را گرفته بود.

استاد دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز عده‌ای می‌گویند برجام سایه تهدید را از سر کشور برطرف ساخت، واقعیت ندارد، آنچه امروز مانع جنگ شده تفکر انقلابی مدافعان حرم و وجود امثال حاج قاسم سلیمانی‌هاست.

وی در تبیین تفکر انقلابی، تصریح کرد: این تفکر، همان تفکر توحیدی است که محصول آن مدیریت جهادی با محوریت ایثار و از خودگذشتگی است که امروز، عزت، پیشرفت، آبادانی و عبور از مشکلات مختلف را مدیون این تفکر هستیم.

سلیمانی ادامه داد: این تفکر عمل‌گرایی را به‌ جای شعار دادن، محور کار خود قرار می‌دهد، تولید ثروت را جایگزین جمع‌آوری آن می‌کند، بی ادعا، خدمتگزار، تسلیم‌ناپذیر در مقابل دشمن و متعهد است.

وی در تشریح اقدامات 38 ساله انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر در طول این سال‌ها همواره تفکر انقلابی بر کشور حاکم بود و بهشتی و مطهری‌ها حکومت می‌کردند، اقدامات 38 ساله در طول 2 سال انجام می‌شد چنانکه اگر امام علی(ع) به جای یک مالک اشتر ده‌ها مالک اشتر داشت، امروز تفکر اسلامی بر همه جهان حاکمیت یافته بود.

این کارشناس مسائل سیاسی در تشریح جریانات پس از فتنه و قرار گرفتن کشور در موضع اقتدار اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در سال 91 پس از آن که فهمید هیچ راهی برای نفوذ به کشور ندارد از طریق سلطان قابوس خواهان مذاکره با ایران شد، لکن رهبر معظم انقلاب فرمودند به 2 شرط وارد مذاکره خواهیم شد، اول آن که ایران جزء باشگاه اتمی پذیرفته شود، دوم کل تحریم‌های ظالمانه حذف شود، پس از مطرح شدن این شروط، آمریکا پاسخ داد که همه شروط را می‌پذیریم، اما ناگهان متوجه شد صدایی از درون برخاسته که آمریکا را کدخدا خطاب می‌کند براین اساس دشمن امیدوار شد و امروز شاهد آن هستیم که نه تحریم برطرف شده و نه تهدید.

سلیمانی افزود: تفکر انقلابی همه حق را بازگو می‌کند و آن‌را از مردم کتمان نمی‌کند، اما تفکر غیرانقلابی بخشی از حقیقت را برای مردم جلوه‌گر می‌کند و با شعار اسلام رحمانی به میدان می‌آید، اما اگر قرآن را به طور کامل مطالعه کرده باشد می‌داند که باید برای ظالم ستیزه‌جو باشد و برای مظلوم با عطوفت.

وی در تبیین یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تفکر غیرانقلابی تصریح کرد: این تفکر تابع قدرت است، خواه این قدرت امام باشد، خواه آمریکا، براین اساس روزی شعار خط امام سر می‌دهد و روزی شعار کدخدا.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha