سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ارتش سوریه

کارشناس سوری گفت: دولت سوریه بیش از ۹۰ بار به شورای امنیت و سازمان ملل نامه ارسال کرده و در این نامه ها اطلاعاتی درباره گروه های تروریستی که از سلاح شیمیایی برخوردارند ارائه داده است...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چندی پیش آمریکا به بهانه و اتهام حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه در منطقه خان شیخون دست به دخالت نظامی در سوریه زد این درحالی است که در چند روز گذشته گروه های تروریستی دست به جنایتی دیگر علیه ملت بی دفاع سوری زدند و صدها کودک گرسنه فوعه و کفریا را در انفجاری بی رحمانه به قتل رساندند و با گذشت چند روز از این فاجعه آمریکا و دولت های غربی و سازمان ملل در قبال این فاجعه خونین سکوت اختیار کردند.

در همین راستا با شیخ ممدوح مستو مسئول بخش اخبار مرکز اسلام اصیل، کارشناس سوری و از طلاب جامعه المصطفی به گفت و گو پرداختیم.

شیخ ممدوح مستو کارشناس سوری با اشاره به تحولات اخیر کشور سوریه و دخالت مستقیم آمریکا به بهانه و اتهام استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی در منطقه خان شیخون گفت:

می توانیم چند علت برای دخالت مستقیم آمریکا در سوریه به بهانه حمله شیمیایی در سوریه بر شماریم، یکی از این دلایل وجود مشکلات و مسائل داخلی آمریکا وفشارهای مختلف داخلی و خارجی بر روی دولت فعلی در آمریکا است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حامیان رژیم صهیونیستی که در حکومت ترامپ هستند وی  را به سمت دخالت نظامی مستقیم در سوریه سوق دادند.

کارشناس سوری با اشاره به دلایل دیگر حضور نظامی آمریکایی ها در سوریه گفت: منافع اقتصادی حاصل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای آمریکا از دیگر دلایل حمله نظامی آمریکا در سوریه است.

پیشروی های ارتش سوریه دلیل حمله نظامی آمریکا در دفاع از تروریست هاست

 

شیخ ممدوح

 

شیخ ممدوح خاطر نشان کرد: پیشروی سریع ارتش سوریه و گروه های مقاومت اسلامی و هم پیمانان سوریه در جنگ با تروریست های داعش و گروه های دیگر تروریستی و پاکسازی مناطق مختلف سوریه از دیگر دلایل دستپاچگی آمریکایی ها برای حمله نظامی و دخالت در خاک این کشور است.

 ارائه 90 نامه به سازمان ملل برای اعتراض به سلاح های شیمیایی تروریست ها

ممدوح با اشاره به اتهامات بی اساس غربی ها و آمریکایی ها به دولت سوریه در دفاع از تروریست ها گفت: همه گروه های تروریستی مجهز به سلاح های شیمیایی هستند و پیش از این نیز بارها علیه مردم مظلوم سوریه از آن استفاده کردند، این در حالی است که دولت سوریه بیش از 90 بار نامه به شورای امنیت و سازمان ملل ارسال کرده و در این نامه ها اطلاعاتی درباره گروه های تروریستی که سلاح شیمیایی برخوردارند ارائه  داده است.

وی در این باره تصریح کرد: از لحاظ منطقی دولت سوریه نیاز به استفاده از این نوع سلاح نداشته چراکه در عرصه میدانی در حال پیشرفت و پیروزی است و اگر قرار بود از این سلاح های شیمیایی استفاده کند باید در عرصه نبرد با تروریست ها استفاده می کرد و نه ده ها کیلومتر دور تر از صحنه جنگ از این رو باید تحقیقاتی در این راستا انجام شود و مسببین این حادثه روشن شود .

 منافع تروریست ها و کشورهای عربی و غربی مانع از پایان جنگ در سوریه است

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تغییر معادلات میدانی سوریه و بهره برداری سیاسی از آن هستند افزود: منافع گروهای تروریستی وتنوع ارتباطات آنها با کشورهای عربی و غربی خارجی اجازه نمی دهد جنگ در سوریه به پایان برسد.

کارشناس سوری اظهار داشت: با گذشت 6 سال از جنگ تحمیلی علیه ملت و دولت سوریه هدف این جنگ که فروپاشی دولت سوریه بود تحقق پیدا نکرد، از این رو حامیان این جنگ نمی توانند به این تجاوز خاتمه دهند.

شیخ ممدوح مستو با اشاره به نظر ملت سوریه در تحولات سیاسی و نظامی جاری کشورشان گفت: اکثریت ملت سوریه خواهان پایان جنگ و مسدود شدن راه های ورود تروریست ها به سوریه و برگزاری انتخابات هستند.

وی با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران،گروه های مقاومت اسلامی ، روسیه و بقیه هم پیمانان سوریه تاثیر جدی در کمک کردن به دولت ، ارتش و ملت سوریه داشتند.

مردم سوریه با انگیزه بالا خواهان بازسازی سوریه اند

کارشناس سوری با اشاره به روحیه مقاومت مردم سوریه با وجود سایه چنین جنگ گسترده ای علیه ملت سوریه گفت: مردم سوریه مردمی زنده و با انگیزه بالا هستند و دوست دارند کشورشان را بازسازی کنند و در حال حاضر مردم ما در همه جنبه های مختلف زندگی فعالیت می کنند و نا امید نیستند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha