پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایشگاه قرآن و نشست «قهوه،کیک و اسلام» در نیوزلند

حوزه/، مسلمانان شهر ولینگتون اقدام به برگزاری نمایشگاهی از ترجمه‌های ۷۰گانه قرآن مجید و نشست «اسلام‌شناسی» با حضور غیرمسلمانان و شهروندان نیوزلندی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از stuff، مسلمانان شهر ولینگتون، پایتخت کشور نیوزلند اقدام به برگزاری نمایشگاه قرآن مجید و نشست «اسلام‌شناسی» با حضور غیرمسلمانان و شهروندان نیوزلندی کرده‌اند.

در نشست اسلام‌شناسی با عنوان «قهوه، کیک و اسلام»، اعضای جامعه اسلامی نیوزلند قصد داشتند با گفتمان دوستانه به صرف کیک و قهوه، با پیش‌داوری‌های منفی و سوءتفاهمات پیرامون دین اسلام مبارزه کنند. در این نشست آن‌ها به پرسش‌های مردم درباره اسلام و مسلمانان پاسخ می‌دهند تا افسانه‌ها و روایت‌های غلط موجود پیرامون دین‌شان را ریشه کن سازند.

نمایشگاه قرآن راه اندازی شده توسط مسلمانان نیوزلند نیز شامل قرآن‌های ترجمه شده به بیش از 70 زبان زنده دنیا می‌باشد.

محمد انس رحیم یکی از کسانی که در راه اندازی این نشست همکاری داشته می‌گوید: هرچند بسیاری از مردم نیوزلند می‌دانند که اعمال وحشیانه عده‌ای به نام اسلام، ربطی به دین اسلام ندارد اما عده زیادی از مردم کشور ما شناختی  از مسلمانان نداشته و در طول زندگی‌شان حتی با یک مسلمان نیز ملاقات نداشته‌اند.

وی افزود: ما سعی نداریم کسی را مجبور کنیم اسلام بیاورد. هدف ما اینجا این است که به مردم نشان دهیم مسلمانان نیز همانند آن‌ها بخشی از جامعه بوده، می‌خواهیم آن‌ها به اینجا آمده یک فنجان قهوه بنوشند و درباره اسلام با آن‌ها گفتگویی صمیمانه داشته باشیم.

رحیم درباره هدف تشکیل جلسات اسلام‌شناسی و نمایشگاه قرآن می‌گوید: این جلسات به منظور ارتقاء صلح، مدارا و درک متقابل تشکیل می‌شوند و ما قصد نداریم برای کسانی که از دین‌شان برای توجیه جنایت‌هایشان سوءاستفاده می‌کنند وقت بگذاریم. چنین اعمالی هیچ ارتباطی با مذهب چه اسلام و چه مسیحیت ندارند.

وی درباره اسلام‌هراسی در نیوزلند نیز می‌گوید: احساسات منفی‌نگرانه زیادی اطراف ما وجود دارد اما بیشتر مردم این احساساتشان را مخفی نگه می‌دارند و ترجیح می‌دهند به جای روبه رو شدن با ما، آن‌ها را در فضای مجازی و درحالی که پشت کامپیوترهایشان نشسته‌اند عنوان کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha