پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ منحل ساختن جمعیت وعد، استمرار پروژه تضعیف جامعه مدنی و امتداد سلسله منحل ساختن جمعیت های متعدد دیگر مانند جمعیت معلمان و پرستاران و شورای علما و جمعیت التوعیه می باشد و نشانه بیچارگی و درماندگی نظام می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ میثم سلمان مسئول پرونده آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین در یادداشتی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: جمعیت وعد نماینده یک حزب و طایفه مذهبی نیست، بلکه نماینده تمام اقشار ملت بحرین است که طایفی گری و نژادپرستی جایی در این جمعیت ندارد.

وی افزود: جمعیت وعد توانسته هویت ملی را در تمام فعالیت ها و بیانیه های خود جاری سازد و هویت های طایفه ای و سیاسی را در هویت ملی هضم کند و اکنون تنها بهانه نظام برای مسدود ساختن جمعیت وعد این است که این جمعیت با مسدود ساختن جمعیت الوفاق و زندانی کردن شیخ علی سلمان رئیس آن مخالفت کرده است در حالی که اگر این مخالفت جرم باشد، سازمان ملل نیز با این تصمیم نظام مخالفت کرده است و بازداشت شیخ سلمان را اقدامی ناعادلانه دانسته است.

شیخ میثم سلمان ادامه داد: منحل ساختن جمعیت وعد، استمرار پروژه تضعیف جامعه مدنی و امتداد سلسله منحل ساختن جمعیت های متعدد دیگر مانند جمعیت معلمان و پرستاران و شورای علما و جمعیت التوعیه می باشد و منحل ساختن الوفاق و تلاش برای منحل ساختن وعد نشانه بیچارگی و درماندگی نظام می باشد.

وی افزود: دو جمعیت الوعد و الوفاق، از اولین جمعیت هایی هستند که نظام را به گفتگو و مذاکره دعوت کردند و شاید دلیل منحل ساختن آنها این باشد که نظام از اهالی گفتگو خسته شده و می خواهد صدای آرامش و گفتگو را در کشور خاموش سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha