پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی-تربیتی در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان فسا

حوزه/ یک پژوهشگر دینی با بیان این که مادران و معلمان، مهمترین نقش در تربیت صحیح فرزندان یک جامعه را بر عهده دارند، گفت: دشمنان ایران اسلامی، تلاش ویژه خود را در جهت انحراف فکری و تخریب شخصیتی مادران و معلمان کشورمان به کار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از استان فارس، حجت الاسلام محمد سلطانی، در نشستی علمی-تربیتی که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان فسا برگزار شد، با اشاره به جایگاه فرزند در خانواده از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: فرزند را به عنوان يك ميهمان در بين پدر و مادر توصيف كرده اند.

وی افزود: اولين ديدگاه در رابطه با جايگاه فرزند در خانواده از منظر آموزه های اسلام، این است كه والدين به فرزندان خود به عنوان یک میهمان نگاه کرده و از این رو هرچه که تمایل به آن دارند، سریعا برای شان مهیا نسازند، چرا که این کار را بزرگترین ظلم و خیانت پدرها و مادرها، به فرزندان عنوان می کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بيان اينكه فرزند در آموزه های اسلامی، همچون مسافري است كه از پدر و مادرش خط و مسير را جويا مي شود، گفت: پدر و مادر نبايد تمامي تفكرات خود را به فرزندشان ديكته كنند و به گونه اي فرزندشان را برده خود كنند؛ اين گونه برخوردهاي ناصحيح، باعث قانون گريزي فرزندشان در آينده شده و در ظهور و بروز منفی آنان در اجتماع مؤثر خواهد شد.

وی با تأکید بر این که در آموزه های اسلامی و روایات، فرزند به منزله یک مسافر است و پدر و مادر، فقط آدرس مسير را به این مسافر می دهند، گفت: در مکتب اسلام، نظام خانواده، به عنوان متمدن ترين و مقدس ترين نظام توليد نسل هاي آينده و همچنین وظيفه سنگين تربيت نسل هاي آينده را بر عهده دارد و اگر در انجام اين وظيفه مهم کوتاهی کرده و در این راستا تلاشي نكنند، جامعه را در آینده ای نزدیک، تحت تأثير مشکلاتی قرار خواهند داد که نتیجه آن حرکت به سوی زوال آن جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام سلطانی با بیان این که در آموزه های اسلامی و روایی، دو عنصر مادر و معلم در تربيت فرزندان بسيار حائز اهميت تلقی شده اند، گفت: خانه، مدرسه و محيط اجتماع، فضاهاي تربيتي هستند و مادر و معلم وظيفه اصلي تربيت فرزندان که آينده سازان جامعه هستند را برعهده دارند؛ به همين علت است که دشمنان و بدخواهان كشورمان، در جهت تخريب مادران و معلمان در حال تلاش ویژه ای هستند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در پایان گفت: اگر مي خواهيم به خوبي فرزندان مان را تربيت كنيم، بايد امام حسين(ع) را به درون زندگي هايمان بياوريم؛ چراكه ايشان سرچشمه همه خوبي ها و دست پرورده پدري چون امام علي(ع) و مادري چون حضرت فاطمه الزهرا(س) است.

​خبرنگار: سید مرتضی کاظمی نسب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha