جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامین صادقین

حوزه/ وضعیت مدرسه علمیه امامین صادقین(ع) شهرستان آذرشهر پس از بارش شدید باران که منجر به وقوع سیل در برخی از نقاط این شهرستان شد، دچار آسیب شده است.

حجت الاسلام حسن محمد پوران مدیر مدرسه علمیه امامین صادقین(ع) شهرستان آذرشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به وضعیت این مدرسه پس از بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط این شهرستان ابراز داشت: به دنبال بارش شدید باران، آب از طریق سقف مدرسه وارد اتاق ها و حجره ها شد که موجب جمع شدن آب در برخی از این اتاق ها و نمناکی دیوارهای آن شد.

وی افزود: این ساختمان دارای سه طبقه است که طبقه اول به عنوان دفتر امام جمعه و سایر طبقه ها به عنوان مدرس و حجره مورد استفاده طلاب قرار می گیرد که بیشتر اتاق های طبقات نیازمند بازسازی است.

حجت الاسلام پوران تاکید کرد: ناودان این ساختمان ترک برداشته و شکسته است که یکی از علت های درز آب باران به اتاق ها نیز همین مساله بود که برای تعمیر آن نیاز به بالابر داریم در غیر این صورت، با بارش مجدد باران، شاهد خسارت های دیگری خواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه امامین صادقین(ع) عنوان کرد: دیوارهای بسیاری از اتاق ها خیس شده و مقداری آب نیز در برخی از این اتاق ها جمع شده بود که با کمک طلاب جمع آوری شد.

وی ابراز داشت: این ساختمان در سال ۱۳۹۰ احداث شده که قبلا محل دارالقرآن بود و چندسالی است که به عنوان مدرسه علمیه مورد استفاده قرار می گیرد، این ساختمان حتی پیش از بارش شدید باران نیز نیاز به تعمیر داشت چرا که به صورت اصولی و استاندارد احداث نشده است.

حجت الاسلام پوران تاکید کرد: سقف طبقه سوم این ساختمان با نبش آهن و کاشی احداث شده که خدای ناکرده با یک زلزله کوچک، شاهد ریزش آن خواهیم بود کمااینکه با ورزش نسبتا شدیدی، تکان می خورد و امن نیست.

مدیرمدرسه علمیه امامین صادقین(ع) در پایان، از تحصیل ۴۰ طلبه در پایه های یک تا چهار در این مدرسه علمیه خبر داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha