جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خراسان‌ شمالی از تمدید مهلت پذیرش حوزه استان تا ۵ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۲ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون حوزه استان ثبت‌نام کرده اند.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: از زمان آغاز ثبت‌نام در آزمون حوزه علمیه خراسان، 2 هزار داوطلب شامل 665 خواهر و یک هزار و 335 برادر متقاضی ورود به مدارس علمیه استان برای ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در آزمون حوزه‌های علمیه استان از 15 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 25 فروردین‌ماه امسال ادامه داشت، افزود: هم‌اکنون مهلت نام‌نویسی به دلیل استقبال چشمگیر جوانان به‌منظور تحصیل در حوزه‌های علمیه استان تا پنجم اردیبهشت‌ تمدید شده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بعد از برگزاری آیین معنوی عبادی اعتکاف و حضور طلاب حوزه علمیه در برنامه‌های فرهنگی مذهبی این آیین در جمع معتکفان، میزان علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و 200 نفر برای ورود به حوزه‌های استان نام‌نویسی کرده بودند، گفت: درنهایت 280 نفر برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان پذیرش‌شده و هم‌اکنون مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی اظهار داشت: امسال بسترهای لازم برای جذب بیش از 600 نفر طلبه در مدارس استان با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش در حوزه‌های علمیه فراهم شده است.

وی افزود: کارت‌ ورود به جلسه آزمون نیز از ششم تا 12 اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام‌شده و آزمون نهایی نیز در خردادماه برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان‌ شمالی تصریح کرد: هم‌اکنون یک هزار و 461 طلبه در 16 مدرسه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و 6 مدرسه ویژه خواهران در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین از انجام پیگیری‌های لازم به‌منظور ایجاد رشته‌هایی همانند مدیریت و روانشناسی اسلامی در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این 2 رشته در جهت تربیت استاد و جذب طلبه بیشتر در مدارس خود گام‌های بزرگی برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha