سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر ضرورت حضور فعال حوزویان در انتخابات و معرفی شخص اصلح به مردم، گفت: هدایت سیاسی جامعه در درجه اول بر عهده روحانیت است، لذا باید ویژگی های کاندیدای اصلح را از قرآن و سنت استخراج کرد و به مردم معرفی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، پیش از ظهر امروز، در همایش «بصیرت سیاسی - حوزه انقلابی» که با حضور طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه استان، در محل سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) برگزارشد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای اسلامی شهر و روستا، که اردیبهشت ماه برگزار می شود، اظهار داشت: علما و روحانیت باید شاخصه های نامزد اصلح را برای مردم تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی، با محوریت روحانیت تحقق پیدا کرد و ادامه آن نیز مستلزم حضور به موقع روحانیون در صحنه است، افزود: هدایت سیاسی جامعه در درجه اول بر عهده روحانیت است، لذا باید ویژگی های کاندیدای اصلح را از قرآن و سنت استخراج کرد و به مردم معرفی نمایند.

وی با بیان این که مردم اعتماد فراوانی به روحانیت دارند، خاطرنشان کرد: تریبون های مختلفی مانند نماز جمعه، مساجد و حسینیه ها، هیئات مذهبی، و ... در اختیار روحانیون است و همین فرصت ها، مسئولیت روحانیت را برای تبیین انتخاب اصلح بیشتر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت انقلابی بودن حوزه های علمیه، بیان داشت: منویات رهبری معظم انقلاب همیشه در همه عرصه ها راهگشا بوده و طلاب و روحانیون باید در این عرصه نیز پیشگام باشند.

مدیرحوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید مسائل سیاسی و بین المللی رصد کنند و نسبت به این موضوعات بی تفاوت نباشند، چرا که بی تفاوتی به این مهم، بسیار خطرناک است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha