جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای مؤسسه جهادی فرهنگی عباد قم با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری نسخه شفا بخشی برای مشکلات کشور است، گفت: متأسفانه برخی از ما به دنبال کارهای سیاسی رفته و مقوله فرهنگ را فراموش کردیم، و دشمن نیز از همین روزنه، به دنبال نفوذ و ضربه زدن به نظام و اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، عصر امروز در دیدار با اعضای بنیاد مهدودیت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: حق و حقیقت، وسیع ترین راهی است که انسان می‌تواند از آن عبور کند و از سوی دیگر، ظلم تنگناترین راهی است که بشر گرفتار آن بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه فرهنگ ما فرهنگ اقتصاد پرستی و مادی گرایی است، گفت: دشمنان انقلاب از این نقطه ضعف استفاده کرده و سعی در رخنه در جامعه ما دارند که باید  هوشیار باشیم.

وی با بیان این که مشکلاتی در کشورمان وجود دارد که با اجرای عدالت و اقدام عادلانه در امور مختلف حل می شود، تأکید کرد: با شعار و حزب بازی ها، دردی از دردهای کشور و مردم، دوا نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به شعار تعیین شده برای سال 96 توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با وجود اینکه چند سال است که پی در پی بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اما متأسفانه برخی مسئولان به دنبال تحقق این مهم نبودند؛ در حقیقت دنبال پیاده سازی عدالت نبودند، بلکه به جای آن به دنبال منافع حزبی و جناحی و سیاست بازی شده و به قانون اساسی و احکام اسلام کاری ندارند.

وی با بیان این که همه پیامبران برای اجرای عدالت مبعوث شده و اهل بیت(ع) نیز همواره به عدل شناخته می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر مسلمان زیاد است اما از اسلام خبری نیست؛ اگر کارهای ما براساس عدل و عدالت باشد، بعد از آنکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و حکومت شاهنشاهی را سرنگون کردیم، شاید در همان 15 سال اول انقلاب، همه کشورهای غربی را از نظر فرهنگی تصرف می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری نسخه شفا بخشی برای مشکلات کشور است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از ما به دنبال کارهای سیاسی رفته و مقوله فرهنگ را فراموش کردیم، و دشمن نیز از همین روزنه، به دنبال نفوذ و ضربه زدن به نظام و اسلام است.

*برگزاری 200نشست علمی با موضوع مهدویت

در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام خوشخو مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان خراسان جنوبی، در سخنانی با بیان این که این بنیاد، تا کنون حدود 200 نشست علمی با موضوع مهدویت برای طلاب و روحانیون برگزار کرده است، گفت: تلاش ما بر این است تا در سال 96 نیز با استمرار این نشست های علمی، 20 تا 30 طلبه دروس تخصصی مهدویت را بگذرانند.

وی با تأکید بر این که بنیاد مهدویت در هر استان با نظر نماینده ولی فقیه در استان ها شکل می‌گیرد، گفت: بعد از تشکیل این بنیاد در هر استان، در ادارات مختلف استانی فعالیت می کند تا زمینه ای برای ترویج معارف مهدوی فراهم شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از درخواست های اعضای این بنیاد از نماینده ولی فقیه این است، که با توجه به ارتباطی که با حوزه علمیه دارند، طلاب را به شرکت در برنامه‌های بنیاد مهدی موعود تشویق کنند؛ رویکرد بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) نیز آموزشی وفرهنگی است که امیدواریم طلاب در این برنامه‌ها فعال باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha