چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ تشویق وترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی وتشویق مدیران واحدهای تولیدی وصنغتی به تولید با کیفیت بهتر ورقابت پذیری بیشتر از مهمترین کارهایی است که طلاب و روحانیون باید درایام تبلیغ در ارتباطات مردمی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین منصورفرجی، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال»، به وظیفه روحانیون و طلاب در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیون باید در منابر و سخنرانی های خود، مردم را به مصرف کالاهای داخلی تشویق نمایند تا انشاءالله شاهد رونق تولید ملی و در پی آن ایجاد اشتغال در کشور باشیم.

وی با بیان این که اسراف و زیاده روی با اقتصاد مقاومتی در تناقض است، گفت: از دیگر اقدامات روحانیون و طلابی که در منابر مساجد و حسینیه ها حضور پیدا می کنند، باید این باشد که به مردم توصیه کنند از اسراف و زیاده روی پرهیز کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از مهمترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اشتغال پایدار با تقویت تولید ملی تحقق پیدا می کند و آثار بسیار خوبی برای جامعه خواهد داشت که فقط بخش کوچکی از آن ترویج سنت حسنه ازدواج و کاهش آمار طلاق است، لذا برای تقویت تولید ملی، هم مسئولان باید توجه کافی داشته باشند و هم این که مردم به مصرف کالاهای داخلی توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان این که علما و روحانیون باید به صورت جدی، فواید اقتصاد مقاومتی را برای جامعه تشریح کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی چند سالی است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار می گیرد که امیدواریم این ایده امسال به صورت صد در صدی در ایران اسلامی عملیاتی شود.

وی، به تأثیر گذاری تحقق اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریم های جدید دولتمردان امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ایده راهگشا، توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و قطعاً در صورت تحقق آن، اقتصاد کشور از آسیب های مختلف مصون خواهد ماند، البته لازمه تحقق این مهم این است که علاوه بر توجه به تولید ملی، علم تولید را نیز مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، ایده اقتصاد مقاومتی را  برگرفته از آموزه های اسلامی دانست و گفت: با توجه به اینکه در مباحث اقتصاد اسلامی نسبت به عدم وابستگی به دیگران توصیه های فراوانی  شده است، باید به طور جدی به این مسئله پایبند باشیم.

وی با بیان این که باید اعتراف کرد که شعار سال گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی برخی مسئولان نادیده گرفته شده و عملیاتی نشد، گفت: با توجه به اینکه تولید و اشتغال از مهمترین ضروریات جامعه در به حرکت در آمدن چرخه اقتصادی مملکت می باشد، باید با تولید با کیفیت، جلو واردات بی رویه کالاهای خارجی را بگیریم .

مدیر حوزه علمیه کاشان، تولید را موجب رونق اقتصادی کشور و اشتغال بیشتر جوانان دانست و گفت: وقتی کارخانه ای تولید بیشتری داشته باشد، قطعا اشتغال کارگران بیشتر شده و یکی از نتایج آن ترویج ازدواج جوانان و همچنین ایجاد رونق اقتصادی درکشور خواهد بود.

وی با تأکید برجدی ترشدن فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی دولت در سال جاری، افزود: به حمدالله دولت درسال گذشته در بخشی از فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی خوب عمل کرد، ولی به منظور مقابله با تحریم های جدید دشمنان، باید درسال جاری جدی تر وارد صحنه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در پایان گفت: وقتی که تولید درجامعه افزایش یابد، خود به خود بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی جامعه از جمله فقر، بیکاری جوانان، اختلافات خانوادگی و ...، کاهش یافته و ازدواج  جوانان افزایش پیدا می کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha