جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: حوزه مورد نظر و عنایت خداوند و اهل بیت(ع)، حوزه ای مجاهد، مجتهد، اهل تحقیق و در عرصه مبارزه با کفار اهل مبارزه، غمخوار مردم و فعال در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در دیدار جمعی از مدرسان و علمای حوزه علمیه نجف که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: رسالت حوزه های علمیه و علما و بزرگان آن نسبت به سایر ادوار گذشته، بیشتر و سنگین تر است.
وی گفت: در سال های گذشته، علمای حوزه علمیه نجف به دلیل حاکمیت طاغوت در عراق، امکان تأثیرگذار بودن در امور حکومتی را نداشتند و حتی در ارتباط داشتن با مردم بسیار محدود بودند؛ هر کس که به دنبال دخالت در سرنوشت مردم بود، گرفتاری در زندان طاغوت و یا حتی شهادت در انتظار او بود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام با بیان این که در این مسیر، از بیوت معظمی چون حضرات آیات حکیم، خویی و صدر، علمای زیادی شهید شدند، ادامه داد: در گذشته حوزه علمیه نجف تحت زعامت علما و مراجع تقلید، بار اصلیشان درس دادن و درس خواندن، تشکیل حلقه های تدریس و تألیف کتاب بود و اجازه ای برای حضور در مجامع و برنامه ها و کارهای حکومت و سایر شهرهای عراق را نداشتند.
وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری شاگرد حوزه های علمیه مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) علیه حکومت شاه قیام کردند و این حکومت را که نماد غده سرطانی در منطقه بود، نابود ساخت و ملت ایران را با هم متحد نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که مشابه این حرکت در عراق و به رهبری حضرت آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید این کشور به وجود آمد و طاغوت بزرگ این کشور سرنگون گردید، اظهار داشت: امروز علما، مراجع و طلاب حوزه علمیه قم در کنار جلسه های درس، در جبهه های جهاد و مبارزه با داعش و کفار و مخالفان مکتب اهل بیت علیهم السلام حضور فعال دارند.
وی خاطرنشان کرد: حوزه مورد نظر و عنایت خداوند و اهل بیت(ع)، حوزه ای  مجاهد، مجتهد، اهل تحقیق و در عرصه مبارزه با کفار اهل مبارزه، غمخوار مردم و فعال در عرصه های مختلف است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha