پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش ائمه جماعات مساجد مشهد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع ائمه جماعات گفت: روی کار آمدن مدیریتی برای عینیت بخشی به بعثت پیامبر(ص) و برآورده کردن نیازهای مردم در کنار رهبری، نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، عصر امروز در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد مشهد مقدس، در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر که با حضور فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج مسجد همراه بود، گفت: روی کار آمدن مدیریتی برای عینیت بخشی به بعثت پیامبر(ص) و برآورده کردن نیازهای مردم در کنار رهبری، نیاز جامعه است.

وی به تبیین رسالت پیامبر(ص) پرداخت و با بیان اینکه وحی در ماجرای بعثت برای ابلاغ رسمی رسالت نازل شده وگرنه برای شخص ایشان در گذشته نیز بوده است، گفت: با توجه به قاعده اصولی «تَعلیقُ الحُکمِ عَلَی الوَصفِ مُشعرٌ بِالعِلیّة»، باید متعلق رسالت شناخته شود و این است که  برای سه عنوان «یزکیهم»، «یعلمهم الکتاب و الحکمه» و «یتلوا علیهم» است که در مدیریت بشر خلاصه می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: پیامبر(ص) برای اداره انسان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی مبعوث شده است و بنابراین نبوت آن حضرت تنها در اداره فردی و خانوادگی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام ناب محمدی مدیریت را در جریان وحی می داند، ابراز کرد: آن حضرت ادامه مدیریت امت را در امامت بیان کرد و کسی که آن را قبول نکند در واقع مدیریت ایشان را به طور ناقص پذیرفته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، بعثت را جریانی عینیت دار در زندگی بشر دانست و اظهار کرد: مباحث کلامی مذاهب اسلامی جای خود را دارد، اما به هر حال امروز بحث در زمینه عینیت رسالت در جامعه است و هر مسلمانی باید به دنبال آن باشد.

وی با بیان اینکه بعثت رسول خدا(ص) با معصوم(ع) یا ولایت از معصوم(ع) در جامعه عینیت می یابد، گفت: بحث امروز در جامعه نیز همین است که نه تنها باید رهبری در راس نظام باشد، بلکه می بایست رنگ بعثت در همه قوا و در سطح جامعه وجود داشته باشد.

امام جمعه مشهد افزود: تفاوت ما با جریان های سکولار در این است که آنها این نظریه سیاسی را دارند که در راس این نظام، فردی ناظر باشد تا خلاف شرع انجام نشود، ولی در امور دخالت نکند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به فتنه 88 و عدم توجه به اهمیت ولایت در جامعه، ابراز کرد:عینیت بعثت پیامبر(ص) در حاکمیت ولایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه بحث تحلیلی اعتقادی سیاسی و استنباطی خود گفت: مردم ایران در دنیای امروز حاکمیت الله را به جهان معرفی کرده و می خواهند نمونه آن را در کشور خود نشان دهند تا جهان با این نمونه با حکومت جهانی بقیه الله(عج) آشنا شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha