سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سردار نظری همایش ائمه جماعات

حوزه/ فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در جامعه اسلامی، بر نقش آن به عنوان عامل استحکام نظام اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار نظری در همایش فصلی ائمه جماعت مساجد مشهد مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به نقش مسجد در نهضت و مبارزه با رژیم طاغوت، اظهار کرد: مسجد نقش استحکام نظام اسلامی نیز برعهده داشته و دارد و در عین حال نسبت به جامعه سازی و توسعه کمی و کیفی آن توجه کمتری داشته ایم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با اشاره به دو برنامه راهبردی بسیج  یعنی تشکیل آن در محیط مسجد و ارتباط و حضور بسیج اقشار در  این مکان مقدس، خاطر نشان کرد: تشکیل پایگاه بسیج در خارج از مسجد یک خطای راهبردی بود که در چند سال گذشته به این امر توجه شده است.

وی با اشاره به تشکیل بسیج اقشار و اهمیت ارتباط آنان با مسجد برای اثرگذاری بیشتر، خاطر نشان کرد: بنا داریم در همه مساجد دست کم دو پایگاه بسیج ویژه خواهران و برادران تشکیل شود و از سویی نسبت به کمبود مسجد در سطح شهر برنامه ریزی کنیم.

نظری، امامان جماعت مساجد را با محوریت ائمه جماعات رکن هدایتی، هیئت امنای آن را رکن حمایت و بسیج را رکن اجرایی و عملیات میدانی مساجد دانست و ارتباط آنان با یکدیگر را عامل انجام وظیفه عنوان کرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha