جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید مطهری

حوزه/ طرح مطالعاتی «بینش مطهر» به همت کانون فرهنگی هنری حضرت زینب(س)، در بندر شرفخانه استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

بابک جعفری مجری طرح «بینش مطهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابرازداشت: قوت و غنای آثار شهید علامه مرتضی مطهری از یکسو و عطش جامعه اسلامی به معارف ناب اسلامی و همچنین تاکید بزرگانی چون حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص آثار شهیدعلامه مطهری به وضوح اجرای طرحی جامع را نمایان می سازد.

مجری طرح «بینش مطهر» افزود: براین اساس این آثار در قالب طرحی تربیتی - آموزشی با نام «بینش مطهر» تدوین گردید و مورد اقبال زیادی واقع شد و برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۷۲ به صورت فوق برنامه در دانشگاه امام صادق(ع) اجرا و در سال ۱۳۷۸ به عنوان واحد درسی و رسمی دانشگاه آغاز به کار کرد.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر این طرح مطالعاتی به عنوان یک رشته دانشگاهی در سطح کارشناسی در دانشگاه های علمی و کاربردی و پیام نور اجرا می شود.

مجری طرح «بینش مطهر» با اشاره به اهداف این طرح خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف گروه بینش مطهر ایجاد تشکیلاتی جهت اسلامی شدن دانشگاه ها و به تبع آن اسلامی شدن جامعه است.

وی تاکید کرد: هدف ما تربیت اساتیدی است که گرایشات دینی قوی داشته باشند، می خواهیم از اساتیدی استفاده بکنیم که علاوه بر توانایی علمی تخصصی در رشته خودشان، توانمندی ارائه دروس تخصصی بر پایه معارف اسلامی و مبانی علوم انسانی-اسلامی را نیز داشته باشند.

جعفری تاکید کرد: دانشجوی ما باید بتواند ورود نقادانه به همه مباحث حتی مباحث خود شهید مطهری داشته باشد و این از جمله اهداف این طرح است، شهید مطهری اول نظریات دانشمندان را دقیق مطالعه می کردندو بعد به نقد و یا رد نظریات آنان می پرداختند، لازمه نقد، مطالعه و شناخت کافی از مباحث است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha