شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بناری در نشست خبری همایش حوزه انقلابی

حوزه/ دبیر علمی همایش حوزه علمیه بیان کرد: این همایش به همه اهداف خود در بخش های مختلف رسیده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بناری پیش از ظهر امروز در همایش ملی حوزه انقلابی در مدرسه علمیه دارالشفا گفت: همایش ملی حوزه انقلابی با رویکرد علمی پژوهشی با تشویق برخی از اساتید حوزه و با ابتکار مجمع طلاب مسجد سلیمانی مقیم حوزه علمیه قم در سال گذشته کلید خورد و فراخوانی با محوریت های پنج گانه ارایه گردید.

وی افزود: پس از تهیه فراخوان، رایزنی هایی با مراکز و موسسات حوزوی برای مشارکت در این همایش صورت گرفت، باید از  استقبال گرم این مراکز تقدیر کرد، همچنین از مدیران حوزه علمیه  برادران و خواهران، جامعه الزهرا(س) تقدیر ویژه داریم.

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی بیان کرد: این همایش با مشارکت موثر مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، جامعه المصطفی، جامعه الزهرا(س)، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت، مرکز طلاب و فضلای مسجد سلیمانی مقیم حوزه علمیه قم و...  برگزار گردید.

وی گقت: اهداف این همایش عمل به منویات، تبیین مولفه ها و شاخصه های حوزه انقلابی و بررسی راه های تقویت حوزه های علمیه انقلابی بود؛ مشارکت فعال عمده مراکز حوزوی و رویکرد علمی و پژوهشی این همایش، آن را در بین همایش های دیگر ممتاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بناری اظهارکرد: این همایش به همه اهداف خود دست یافته است که از جمله آن می توان به ارایه یک حرکت جمعی موفق توسط موسسات حوزوی، تبلیغ و ترویج گفتمان حوزه انقلابی در حوزه های علمیه کشور، تدوین و ارایه ادبیات مکتوب در خصوص حوزه انقلابی اشاره کرد که حاضل انتشار دو جلد کتاب مقالات تخصصی و مصاحبه ها است. 

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی بیان کرد: پس از تدوین مقالات در مدت کمتر از سه ماه، 100 مقاله که از حوزویان و بعضا از غیرحوزویان بود در چند مرحله بررسی شد؛ پس از بررسی ابتدایی و ارایه نقاط ضعف و قوت و عودت آن به پژوهشگران و اصلاح اثر در دو ارزیابی بعدی، مقالاتی که حداقل 70 امتیاز را کسب کرده بودند برای درج در مجله انتخاب شدند.

وی گقت: ، 10 مقاله برتر پس از ارزیابی های متعدد انتخاب شده و در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha