پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شعر

حوزه/ دبیر علمی جشنواره «بهشت بیان» از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره با محوریت نهج البلاغه در روز عید مبعث در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان عباس شاه زیدی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جشنواره «بهشت بیان» با محوریت نهج البلاغه کلید زده شد و بسیاری از موسسات نیز حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از موسسات فرهنگی نسبت به عدم برپایی چنین جشنواره‌ای تا به امروز ابراز تاسف کرده اند و مایل به همکاری در برگزاری جشنواره به صورت ملی بوده اند،  افزود: اولین موسسه ای که از این جشنواره اعلام حمایت کرد موسسه تحقیقاتی حضرت زهرا(س) بود که در پی آن بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز از این جشنواره اعلام حمایت کردند.

دبیر علمی جشنواره شعر «بهشت بیان» عنوان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه دائمی جشنواره، تا پایان اسفندماه جمع آوری شد و تا  امروز قریب به صد اثر از اقشار مختلف خاصه شاعران آیینی و حوزویان برای شرکت در جشنواره ارسال شده است.

وی در رابطه با چرایی استانی بودن این جشنواره، ابراز کرد: ابتدا قرار بود جشنواره به صورت سراسری برگزار گردد، اما به دلیل اینکه اولین جشنواره‌ای است که برگزار می‌شود آن‌را در سطح استانی برگزار کردیم لکن از همان ابتدا از سراسر کشور تماس گرفتند و نسبت به این موضوع گلایه داشتند چرا که همه موسسات در دیگر استان‌ها مشتاق برگزاری مسابقه کشوری بودند.

شاه زیدی در ادامه پیرامون چگونگی محتوای آثار اولین جشنواره  شعر استانی نهج البلاغه عنوان کرد: در این جشنواره نیازمند ترجمه نهج البلاغه در قالب شعر نیستیم، بلکه هرکس می‌بایست برداشت‌های معرفتی خود را  از نهج البلاغه در قالب شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی در توضیح محورهای جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره با سه محور، اهمیت جایگاه نهج البلاغه بعد از قرآن کریم، نقش محوری توحید و عدالت در نهج البلاغه، اهمیت الگوپذیری از فرامین امیرالمومنین است که هر شاعر می‌تواند متناسب با این محورها 3 اثر به دبیرخانه ارسال کند.

دبیر علمی نخستین جشنواره شعر نهج البلاغه  ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره دارای کیفیت خیلی خوبی بودند که درنهایت براساس نظر داوران، 5 نفر از برگزیدگان این مسابقه تقدیر و 5نفر دیگر برگزیده  می‌شود و تندیس و جوایز نقدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، همچنین به 2 نفر از برگزیدگان  لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره شعر بهشت بیان همزمان با روز عید مبعث  مصادف با 27 رجب در سالن هنرستان هنرهای زیبا از ساعت 4تا 7 یعد ظهر با سخنرانی عالمان دینی چون آیت الله مهدوی وحجت الاسلام مهدوی ارفع برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha