سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مهدویت

حوزه / دبیر شورای سیاست‌گذاری مهدویت استان یزد با اشاره به اینکه مدارس و دانش‌آموزان از مهمترین بخش‌های هدف در برنامه‌های مهدوی استان یزد است، از برگزاری «صبحگاه انتظار» در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، محمود رستگاری، پیش از ظهر امروز در شورای سیاستگذاری استان یزد با اشاره به اینکه مدارس و دانش‌آموزان از جمله مهمترین بخش‌های هدف در برنامه‌های مهدوی استان یزد است، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در مدارس و ویژه دانش آموزان برگزار می شود، صبحگاه انتظار است.

وی، به استقبال خوب دانش‌آموزان از این مراسم اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دعای ندبه، خیمه‌های انتظار و سایر فعالیت‌هایی که در مدارس انجام می‌شود بسیار اثر داشته است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری مهدویت یزد از اعزام 700 دانش آموز به مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این افراد در دو نوبت خواهران و برادران به قم و جمکران اعزام شدند که از سهمیه 700 نفری هم حدود 5 درصد بیشتر اعزام کردیم.

رستگاری خاطر نشان کرد: 6 درصد از کل افراد مربوط به فعالان مهدوی در دانشگاه‌های فرهنگیان، 15 درصد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و مابقی مربوط به رابطان مهدوی استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود فعالیت‌های مهدوی در مدارس استان یزد، طرح امین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای کارشناسان و فعالان مهدوی در مدارس اجرا می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری مهدویت یزد با بیان اینکه در این برنامه‌ها به ازای هر 15 دانش آموز یک مربی همراه آنها بود که به بیان مطالبی در ارتباط با حرم حضرت معصومه(س)، اماکن تاریخی، معرفی بزرگان مدفون در حرم مطهر پرداختند.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین برنامه‌های این مراسم‌ها، دیدار با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی و آیت الله العظمی جوادی آملی بود که دانش‌آموزان و افراد اعزامی بهره کامل بردند.

رستگاری عنوان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان با هجمه‌های زیاد ضد فرهنگی دشمنان روبرو هستند، چنین برنامه‌هایی تاثیر بسیاری در دور شدن آنها از این فضاها و آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha