پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علیجانی

حوزه/ رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان گفت: در ایام تعطیلات نوروز مجموعاً ۱۲ نفر کارشناس دینی به صورت چهره به چهره و در فضای مجازی به صورت مشغول به فعالیت بوده اند که در مجموع به ۷هزار سؤال دینی از ۳هزار نفر پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ علیجانی در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تنها مرکز رسمی در کشور است که در امر پاسخگویی به سؤالات دینی مجوز داشته و به لحاظ وسعت موضوعاتِ تخصصی و گستره مخاطبان، بزرگ‌ترین مرکز پاسخگویی شیعه در جهان اسلام به شمار می‌رود.

وی با تشریح فعالیت‌های این مرکز در تعطیلات نوروز 1396 گفت: این مرکز در دو بخش پاسخگویی چهره به چهره و فضای مجازی در ایام تعطیلات نوروز فعالیت داشته است.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان ادامه داد: در این مرکز، پاسخگویی به سه شیوه صورت می‌گیرد، نخست به صورت کتبی که پاسخ‌ها از طریق سایت مرسلات (وابسته به دفترتبلیغات اسلامی اصفهان) و ایمیل مدارس آموزش‌و پرورش ارسال می‌شود. بخش بعدی، پاسخگویی تلفنی است که کارشناسان مرکز از ۸ صبح تا ۸ شب به مدت ۱۲ ساعت با شماره تلفن 096400 پاسخگوی مخاطبان هستند و بخش فضای مجازی که کانال تلگرام PasokhSara@ و تالارهای گفت‌و‌گو را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیتی که تنها مخصوص نمایندگی اصفهان بوده و حتی در دفتر مرکزی چنین فعالیتی انجام نمی‌شود، ایجاد ایستگاه‌های پاسخگویی چهره به چهره است که اولین ایستگاه، مدرسه امام صادق(علیه السلام) چهارباغ بوده است.

حجت الاسلام علیجانی اذعان کرد: ضمن هماهنگی انجام شده با ایستگاه های پاسخگویی چهره به چهره، کارشناسان این مرکز در راستای پاسخگویی به سؤالات دینی مردم در مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) چهارباغ و آستان مقدس حضرت زینب (سلام الله علیها) در ایام نوروز 1396 در دو نوبت صبح و عصر فعالیت داشتند.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر از این طرح ها، عنوان داشت: به صورت مستمر در هر ایستگاه چهار نفر کارشناس پاسخگو حضور داشتند.

 رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی اصفهان با اشاره به اینکه درصد زیادی از مردم به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، افزود: در همین راستا بخش پاسخگویی در فضای مجازی نسبت به پاسخگویی به سؤالات احکام، اعتقادات، اخلاق و مشاوره در این ایام همه روزه به سؤالات مخاطبان پاسخ داده و هر روز سؤالات را در سامانه پیام رسان خود در تلگرام @pasokhsara منتشر نموده است.

وی اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز یعنی از 29 اسفند لغایت 13 فروردین به مدت 15 روز مجموعاً 12 نفر کارشناس به صورت چهره به چهره و در فضای مجازی، به صورت رسمی مشغول به فعالیت بوده اند، که با توجه به نیاز بیشتر به این گونه فعالیت ها در این ایام، در سال های آتی برنامه ریزی برای توسعه این فعالیت وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌  علیجانی بیان کرد: با توجه به اینکه درصد زیادی از مردم به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، بخش پاسخگویی در فضای مجازی نسبت به پاسخگویی آنلاین مخاطب بیشتری دارد، همچنین قصد داریم در آینده سامانه پیامکی پاسخگویی به مسائل دینی را ایجاد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آخرین امار مجموعا دراین ایام به بیش از 7 هزار سؤال از 3 هزار نفر پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha