جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله امینی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که یکی از عوامل باعث افزایش گردوغبار و توسعه بیابانها، مسئله کم آبی وخشکسالی است گفت : این مسئله باعث شده که زمین های کشاورزی ما دیگر قابل کشت نباشند و متاسفانه کویر در حال گسترش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله امینی پیش از ظهر امروز در ديدار مسئولين اجرائي همايش درياچه نمك و پديده گرد و غبار، با اشاره به اینکه باید اقدام جدی برای مقابله با پدیده گردو غبار در کشور صورت بگیرد اظهار داشت: این مشکل باعث شده که کودکان و افراد مسن کشورمان دچار مشکل شوند چراکه زیانهایی در پی داردکه  قابل تصورنیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه یکی از عواملی که باعث افزایش گردوغبار و توسعه بیابانها شود، مسئله کم آبی وخشکسالی است افزود: این مسئله باعث شده که زمین های کشاورزی ما دیگر قابل کشت نباشند و متاسفانه کویر در حال اضافه شدن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایران کشوری کم آب و بیابانی است و متاسفانه همین منابع آبی هم به درستی استفاده نمی شود گفت: مسئولین ما باید به فکر این باشند که از درختان و گیاهانی مقاوم استفاده کنند  تا آب کمتری استفاده شود و هم معضل گردوغبار کمترشود.

آیت الله امینی خطاب به مسئولین افزود: تشکر می کنم از این که به فکر اصلاح گردوغبارها هستید؛ البته مدتها است که این مسئله مطرح شده، ولی متاسفانه در خوزستان و در شهرهای دیگر این مشکل بیشترشده است؛ از مسئولین تقاضا می کنیم فقط صحبت نباشد به فکر اقدام اساسی باشند تا مشکل کمبود آب حل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: مشکل ریزگردها و تفکر برای مدیریت منابع، باعث می شود، شادابی و نشاط به شهرها باز گردد؛ مشکل کمبود آب فقط با پیگیری حل می شود وهمچین صرفه جویی که باید مورد توجه قرار گیرد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    رییس جمهور ، شهردار ها:این پست و مقام یک امانت الهی است(هزینه های دولت، ارثیه هیچ مسوولی نیست و...) . او و بقیه کارکنان، خدمتگذار مردم هستند. باید مسوول مربوطه این را عملا ثابت کند. مردم هم ضمن اجرای وظایف دینی خود ، باید در تمام ساخت و سازها و افتتاح مکان های عمومی شرکت داشته و مراحل انجام آنرا نظاره کنند..... اشگال و اصلاح قانون را باید مجری قانون فورا به مجلس گزارش دهد .... اگر نکرد........