شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعید غیرتمند

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد از ثبت دو وقف جدید در روستاهای موسیرز و رهن شهرستان گناباد به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید غیرتمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، در خصوص نفوذ فرهنگ وقف در بین مردم شهرستان گناباد، اظهار داشت: وقف و فرهنگ وقف، یکی از اموراتی است که مردم گناباد از گذشته به این موضوع اهتمام داشته‌اند و بیشترین رقبه های گناباد به عزاداری اهل‌بیت(ع)، کمک به فقرا و مستمندان، مساجد و حسینیه‌ها و آب‌انبارها اختصاص دارد.

وی، به ثبت یک وقف در گناباد برای آب شرب مردم در سال جاری اشاره و تصریح کرد: یکی از خیرین روستای موسیرز، یک فنجان آب شرب به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال جهت آب شرب اهالی روستای خود وقف کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناباد ادامه داد: همچنین ۲هزار مترمربع زمین، به ارزش ۲۰۰ میلیون در روستای رهن، جهت عزاداری اهل‌بیت(ع) توسط یک خیر وقف‌شده است.

وی مهم‌ترین برنامه سال جاری خود را مشارکت مردم در وقف عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مردم از مشارکت در وقف واهمه دارند اما این اقدام درواقع مشارکت با اهل‌بیت(ع) بوده و سبب توزیع عادلانه ثروت در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام غیرتمند افزود: در این راستا موقوفات گناباد آماده سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران است و تاکنون ۲ آب‌انبار برای فروش محصولات و سفره‌خانه سنتی به مردم واگذارشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha