چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه استان تهران _ حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این که حوزه‌های علمیه باشگاه احزاب سیاسی نیستند و نخواهند بود، اظهار داشت: ما مکلف هستیم که بفهیم و تشخیص بدهیم و نیز مکلفیم دیگران را نسبت به تشخیص درست کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق در جمع طلاب شرکت کننده در المپیاد علمی حوزه تهران، که امروز در محل مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسابقات علمی خطاب به طلاب، گفت: راه یابی شما به این مرحله و موفقیت در این آزمون که ظاهر مسئله است، باطنی هم دارد و تکالیفی را متوجه شما عزیزان می‌کند. و شما باید به این تکالیف توجه کنید و احیاناً این گونه احساس نشود که آخرین مسیر در پیشرفت علمی، همین آزمونی است که در آن شرکت دارید.

وی ادامه داد: حضور شما در آزمون المپیاد علمی تازه آغاز راه است، و تکالیف بیشتری را متوجه شما می‌سازد. اولین تکلیف شما در این مسیر مجاهدت علمی است. و موفقیت‌تان در این مسابقات، این نکته را به شما یادآوری کرد که توان شما برای آموختن و فراگیری علم، بیشتر از آن چیزی بود که قبلاً خودتان فکر می‌کردید. بنا بر این سعی کنید این جهاد علمی را به ثمر برسانید.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: نتیجه، ثمر و میوه‌ آموختن، تولید علم و پژوهش است. و عزیزانی در عرصه‌ی علم موفق خواهند بود که با تمام قوا و از جان و دل در سنگر پژوهش وارد شوند. زیرا علم، با هدف علم نیست؛ بلکه با هدف تولید علم و حل مسائل مبتلی به در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری که با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، بیان داشت: حال اگر رهبری در این رابطه می‌فرمایند «کالایی که معادل خارجی دارد، وارداتش حرام شرعی است». به نظر شما تبیین حرمت شرعی، و مستند این حکم و فتوی را چه کسانی باید برای مردم تشریح کنند؟ آیا غیر از طلاب و حوزه‌های علمیه باید این تبیین را انجام دهند؟ بنا بر این اگر این مسائل را برای مردم تبیین و تشریح کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق یادآور شد: تکلیف دیگر شما در این مسیر، تلاش بیشتر در عرصه‌ی معنویت و خودسازی است. زیرا علم و ایمان، و علم و معنویت، دو بال حرکت انسان هستند. و چنانچه یکی از این دو بال ضعیف باشد، هیچگاه به مقصد نخواهید رسید چون موفقیت در این مسیر لازمه‌اش پیشرفت و تعالی در این دو بعد است.

مدیر حوزه علمیه تهران تصریح کرد: هر  قدمی که در عرصه‌ی علم برمی‌دارید، باید یک گام بیشتر در عرصه‌ی معنویت و خودسازی بردارید، و الا خسارت است. زیرا علم بدون ایمان و تزکیه نفس، برای انسان ضرر و خسارت است. و هر چقدر علم بالاتر باشد، باید ارتباط با خدا، مناجات، سحرخیز بودن و توسلات به اهل‌بیت(ع)، و انس با ادعیه ماه رجب و سایر اعمال عبادی و معنوی بیشتر بشود.

وی با اشاره به این که زکات علم، نشر آن است، خطاب به طلاب شرکت کننده در آزمون المپیاد علمی، گفت: در مدرسه محل تحصیل خود، به دیگر طلاب هم کمک کنید تا در مسیر تولید علم و پژوهش قدم بردارند. و این نشر علم روند رایج در حوزه‌های علمیه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با بیان این که هدایت فکری جامعه از دیگر تکالیف حوزه‌های علمیه است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از وظایف خطیر طلاب حوزه‌های علمیه هدایت فکری جامعه است. از این رو شما به عنوان نخبگان علمی مدارس علمیه تکلیف بیشتری در این عرصه دارید، زیرا شما الگو و مرجع علمی در مدارس و سطح جامعه می‌باشید.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان افزود: امروز در عرصه انتخابات، حوزه نمی‌تواند یک حوزه بی‌تفاوت و سکولار باشد و البته حوزه باشگاه احزاب سیاسی هم نیست و نخواهد بود، ولی ما مکلف هستیم که بفهمیم و تشخیص بدهیم و نیز مکلف هستیم دیگران را نسبت به تشخیص درست کمک کنیم و این سیاست حوزه علمیه تهران خواهد بود.

42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha