پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی

حوزه/ رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان این که شبکه صادرات مازاد تولیدات هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی تشکیل گردد، گفت: اگر این شبکه تشکیل نشود، تولیدات داخلی بر روی دست ما باقی خواهند ماند و به اقتصاد ضرر وارد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی، امروز در همایش «اقتصاد مقاومتی؛ الزمات و راهکارهای آن» که در بیرجند برگزار شد، با بیان این که 3 جریان اقتصادی در جهان وجود دارد، اظهار داشت: اولین جریان، جریان سرمایه سالاری اقتصادی و یا همان نظام سرمایه داری است، که نزدیک به 300 سال بر جهان تسلط دارد و در راستای آن فقر روز به روز در جهان افزایش می یابد و برای رفع محرومیت نیز توفیقی نداشته است.

وی با بیان این که دومین جریان اقتصادی موجود در جهان، جریان دولت سالاری نظام سوسیالیستی است، گفت: اسلام هیچ کدام از این دو جریان اقتصادی موجود را قبول ندارد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: جریان سوم نیز، جریان مردم سالاری اقتصادی دینی است که اسلام با این جریان موافق است.

وی با بیان این که مردم سالاری دینی بر مبنای توحیدی امکان پذیر است، گفت: باید در راستای اقتصاد مقاومتی اقداماتی صورت گیرد، که این اقدامات شامل راه اندازی هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی استانی، مدیریت انقلابی و جهادی، توانمندسازی عموم مردم برای دفاع از مرزهای اقتصادی، آموزش الگوی مردم سالاری اقتصادی و ... است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه شبکه صادرات مازاد تولیدات هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی تشکیل گردد، گفت: اگر این شبکه تشکیل نشود، تولیدات داخلی بر روی دست ما باقی خواهند ماند و به اقتصاد ضرر وارد خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه ماهیت بانک ها در حال حاضر ربوی است، اظهار داشت: باید در راستای اقتصاد مقاومتی، یک شبکه گردش پولی مستقل از بانک های موجود ایجاد گردد و مشکلات اقتصادی شامل تورم، رکود، بیکاری، قاچاق و تولید ناپایدار که وجود دارد، به آنها رسیدگی کرد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه مزیت های نسبی اقتصادی و انسانی هر استانی باید شناسایی شود، اظهار داشت: این مزیت ها می تواند به کاهش هزینه های تولید کمک کند و سبب افزایش کارآیی شوند؛ به طور مثال مزیت نسبی خراسان جنوبی زعفران و معادن است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "اقتصاد در شرایط فعلی باید اولویت قرار گیرد"، گفت: شعار امسال برای همه باید پیامی داشته باشد و بدانیم مرزهای اقتصادی ما در معرض خطرات و جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارند و از این رو مقاوم سازی اقتصادی در برابر تهدیدات نظام سلطه از توان پیشرفت جهش اقتصادی برخوردار است.

 وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید بتواند سبب مقاوم سازی ما در مقابل دشمن شود، گفت: اولین پایه افزایش ثروت ملی، همین اقتصاد مقاومتی است و در راستای آن باید یک کشور اسلامی، ثروتمند باشد و بتواند با ثروت و قدرت اقتصادی خود اهدافش را پیش ببرد و دومین پایه اصلی توزیع عادلانه ثروت و رفع محرومیت در درون جامعه اسلامی است.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه در پایان گفت: الگوهای مردم سالاری اقتصادی براساس مبانی، معارف فقه و اخلاق اسلامی در هر استانی در زمینه اقتصاد مقاومتی بومی سازی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha