چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ صادق نابلسی

حوزه/ شیخ صادق نابلسی از روحانیون لبنانی گفت: امروز بعد از موج های وحشی گری خطرناک تکفیری ها و نابودی انسان ها، بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعمیق همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صادق نابلسی از روحانیون لبنانی گفت: امروز بعد از موج های وحشی گری خطرناک تکفیری ها و نابودی انسان ها، بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعمیق همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان هستیم.

وی در دیدار با اسقف "ایلی حداد" و "الیاس کفور" در کلیسای کاتولیک و ارتودکس رومی، اشاره کرد: اگر در گذشته اعتقاد داشتیم که میان مسلمانان و مسیحیان، ارزش های مشترک وجود دارد و باید این ارزش در روابط همزیستی بر اساس مبانی ایمانی برقرار شود؛ امروز به این همزیستی نیازمند هستیم نه فقط بر اساس مبانی ایمانی بلکه بر اساس مبانی وجودی.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) صیدا تاکید کرد: اگر بر تعمیق روابط اسلامی مسیحی تاکید نکنیم، همگی در دین، عقیقده، آزادی، امنیت، استقرار و وجود خود مورد تهدید قرار می گیرند؛لذا باید با تعمیق روابط به تمامی تروریست های تکفیری که نابود می کنند، تفرقه می افکنند و به اسم دین انسان ها را می کشند، پاسخ بدهیم.

وی همچنین تاکید کرد: همزیستی دیگر تنها یک نیاز ایمانی نیست بلکه نیاز و ضرورتی وجودی و انسانی است و ما در برابر این چالش هایی که ملت های ما با آن روبه رو است، باید همزیستی را بر این اساس بفهمیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha