پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده های طلاب

حوزه/ همایش تجلیل از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب سراسر کشور امروز با حضور آیت الله مقتدایی در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در همایش تجلیل از برگزیدگان  دومین دوره مسابقات قرآنی خانواده های طلاب گفت: ماه رجب از ایام بسیار خوب و مقدمه برای ماه خدا است و لازم است از این ظرفیت برای ماه رمضان بهره برد.

 رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: یکی ازماموریت های این مرکز، خدمت رسانی به خانواده  طلاب است، این نوع رویکرد  برکات خوبی برای حوزویان  به همراه داشته است.

  وی بابیان اینکه اولین برنامه مسابقات قرآنی در زمینه حفظ درسال گذشته برقرار شد افزود: حفظ مقدمه برای عمل است به همین دلیل این مرکز تصمیم به برگزاری دومین دوره با حضور 5  هزار نفر در کشور در موضوع فهم  معارف قرآنی و عمل به آن  در میان خانواده های طلاب  گرفته است.

 حجت الاسلام والمسلمین ربانی ابراز داشت: از بین این تعداد 300 نفر، افراد ممتاز درحفظ و فهم معارف قرآنی شناخته شده اند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: لازم است طلاب  نسبت به اقشار دیگر حضور پررنگی در مسائل قرآنی و حفظ و فهم معارف  این کتاب آسمانی داشته باشند.

  وی با بیان اینکه نباید به این اندازه بسنده کرد و با برنامه ریزی بهتر و دقیق کاری کرد تا طلاب بیشتری در این برنامه ها شرکت کنند، افزود: قطعا با برنامه ریزی بهتر می توان فعالیت جدی تری درزمینه قرآنی و فهم  آن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ابراز داشت: اگر طلاب و مبلغین نسبت به قرآن و حفظ و معارف، نگاه جدی تری داشته باشند و قوی تر و با برنامه ریزی بهتر عمل کنند، بهتر می توانند در جامعه مؤثر باشند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه عنوان کرد: مسئولین مرکز خدمات با ایجاد برنامه ریزی، می خواهند کاری کند تا  همه طلاب و خانواده های آنها در زمینه حفظ و فهم قرآنی وارد شوند و فعالیت های جدی تری دراین مسئله انجام دهند.

  وی با بیان اینکه تا کنون انتظارت در زمینه حفظ و تربیت حافظان قرآنی و در میان خانواده طلاب را نتوانسته ایم بر آورده کنیم، ولی به دنبال تحقق آن انتظارات می باشیم، عنوان کرد: قطعا مرکز خدمات درمأموریت جدید خود به دنبال تحقق تربیت و ترویج حفظ و معارف قرآنی  درمیان خانواده های طلاب است  و  برای تحقق این  مسئله لازم است همه حوزویان نگاه جدید تری داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha