جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اعلام کرد: کنگره بزرگداشت ۱۰۱ روحانی شهید استان همدان نیمه دوم اردیبهشت ماه با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و مسئولان استان همدان در سالن دارالشفای قم برگزار می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی‌مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت 101 روحانی شهید استان همدان در قم، اظهارداشت: استان همدان بیش از 8 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که در این میان 101 نفر از شهدا را طلاب و روحانیون تشکیل می دهند.

مدیر موسسه فرهنگی نورایمان در خصوص جایگاه روحانیت در عرصه دفاع مقدس افزود:هرگز حضور روحانیت در دفاع مقدس را هیچ شخصیت منصفی فراموش نمی کند به اقرار فرماندهان نظامی حضور طلاب و فضلاء در دوران دفاع مقدس حضوری تاثیر گذار و محوری و عاطفه ای به یاد ماندنی برای رزمندگان محسوب می شده است.

وی تصریح کرد:سخنرانی های حماسی و تفکیک جهاد از تجاوز و کشور گشایی و تبیین هجرت و شهادت و جهاد به عنوان مفاهیم ارزشی اسلام از جمله رسالت های روحانیت در میان دسته ها و گروهها و گردان ها و تیم ها و لشکرهای سپاه و بسیج و ارتش به شمار می آمده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شهدای روحانی مظلوم ترین شهدایی هستند که هنوز هم نتوانسته ایم دانش نامه ای مستقل در رثا و شناخت افکار بلند ایشان برای جامعه داشته باشیم که به حق خود موجب یک انقلاب فرهنگی در حوزه ها گردیده اند امید است بتوانیم دانش نامه شهدای روحانی را تدوین نمائیم.

وی با تاکید بر حضور غیر قابل انکار در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در این عرصه سلسله برگزاری همایش ها و نشست ها و کنگره ای که به یاد شهدا برگزار می شود علاوه بر ایجاد رغبت روحیه انقلابی در بین طلاب از خدمات و تلاش های مجاهدانه طلاب نیز رونمایی کرده و نسل کنونی را الفتی مستحکم با فعالیت های رزمی و تبلیغی طلاب می بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر اظهار داشت: ما درصدد هستیم تا با برگزاری 3 جلسه و پیش نشست در کنگره شهدای روحانی استان همدان در قم ، همدان و تهران بتوانیم با چاپ وصایا، تصاویر، دل نوشته ها و خاطرات این عزیزان فرهنگ جهاد و شهادت را در کنار حجره نشینی این یاران باوفا به رخساره تاریخ به تصویر کشیده و به عنوان اسناد ماندگار دفاع مقدس بر کتب قطور جبهه و جنگ بی افزاییم.

وی یادآور شد: تشکل طلاب و فضلای همدانی درصدد هستند تا دیدارهایی را در این زمینه با خانواده شهدای همدانی داشته باشند همچنین با حضور آیت الله نوری همدانی به عنوان سخنران اصلی این همایش فرهنگ دفاع مقدس را به عنوان یک فرهنگ ثابت و همیشگی و فعالیت طلاب را به عنوان یک رسالت اصلی به گوش جهانیان برسانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین  رضوی مهر اشاره ای به جایگاه حوزه انقلابی کرد و گفت:مجمع نمایندگان بلافاصله با تشکیل کارگروههایی در زمینه های متعدد از شاخصه های حوزه انقلابی فعال شد و با بارش فعلی جمعی برگرفته از اندیشه مجمع نمایندگان طلاب و جمع نظریات و پیشنهادات و مکتوبات و مقالات در این زمینه امروز ذخیره بزرگی از فکر و اندیشه جریان سازی و استمرار جریان انقلابی گری در حوزه را به عنوان یک برند در اختیار داریم.

مدیر موسسه فرهنگی نورایمان رضوی‌مهر تاکید کرد: باید بدانیم جو عمومی حوزه های علمیه ما و حضور مراجع بزرگوار تقلید که هر کدام این انقلاب را فرآیندی برای نشر و بسط فقه و علوم آل محمد(ص) می دانند با سرعت و پیشرفت به حیات خود ادامه می دهد و هیچ خطری نمی تواند این جریان را از حرکت باز ایستاند.

وی گفت:همچنین باید بدانیم تفکر و اندیشه و نظریه و ایده در قالب کارگروههای متعدد امروز تبدیل به یک سند زنده و متقن و محکم و قابل اعتماد و دارای شاخص های بین المللی گردیده است انقلابی بودن حوزه به معنای عدم رکود علمی و پیشرفت فرهنگی و حضور در عرصه های مختلف خدمت رسانی و حفظ روحیه جهادی در میان طلاب و فضلاء می باشد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اذعان کرد:امروز قلم مولفان حوزوی و تفکر پژوهشگران حوزوی و تدریس اساتید معظم و تحصیل طلاب محترم و همه و همه در بالندگی امت اسلام موثر است ملجاء و پناهگاه عصر غیبت با ملازمت این ایده ترمیم می یابد.

وی گفت:این حوزه شامل مراجع معظم تقلید و شورای عالی و جامعه مدرسین و مدیریت محترم حوزه و مجمع جامعه مدرسین و مجمع نمایندگان طلاب همه و همه اجازه نخواهند داد جریان تفکر سکولار در حوزه طرح شود تا چه برسد که اجازه بدهند چنین جریانی ایجاد و یارگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر یادآور شد:به فضل الهی و برگرفته از الطاف صاحب اصلی حوزه های علمیه، ولی عصر (عج) امروز شاهد هستیم مرکب قلم ها و جوهره صداها و عنصر اندیشه ها برگرفته از آرمان مکتب اهل بیت(ع) در حوزه ها جاری است.

وی خاطرنشان کرد:ما حوزویان انقلابی اجازه نمی دهیم مگسان منفی باف از آن سوی مرزها مانع از جریان بین المللی شدن حوزه ها شوند و با تفرقه اعضای امت اسلام را از یکدیگر دور سازند.

نماینده طلاب و فضلای استان همدان بیان کرد:امروز دیده بان اصلی مکتب بزرگ اسلام یعنی رهبر انقلاب و مرجع عالی قدر حضرت امام خامنه ای با تدبیر در امور توانسته است موجب وحدت جهان اسلام در عصر کنونی گردد.

وی اظهار کرد:حوزه های علمیه هند، پاکستان،  ایران،‌عراق، بحرین و سایر بلاد این همخوانی را دریافته اند و این بزرگترین پیام حوزه انقلابی است که یک صدا و با انسجام و وحدت در مقابل خباثت های صهیونیسم و استکبار، مقاومت نمائیم و با فرهنگ سازی اجازه غارت و غصب عقاید و متون کهن و دانش آسمانی و وحیانی را به احدی ندهیم.

حجت‌الاسلام  والمسلمین  رضوی‌مهر تصریح کرد: مجمع نمایندگان در این راستا با سلسله جلساتی که در قم و شهرستان ها داشته اند حضور در رسانه ها توانسته برترین مقالات را به خود اختصاص دهد و در این عرصه فعالانه و مجاهدانه وارد کارساز شود باید بدانیم برنامه های جدیدی که با رصد شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، طراحی شده است به زودی برخی از خلاء ها را مرتفع ساخته و موجب دلگرمی بیشتر و امید و روزنه نشاط در میان سطوح مختلف حوزویان می گردد.

وی گفت: ما معتقدیم دست غیبی امام عصر(عج) همواره پشتیبان حوزه های علمیه به عنوان نزدیک ترین اصحاب به تفکر آن حضرت می باشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha