جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفیر فرانسه در دانشگاه ادیان

حوزه/ فرانسوا سنمو گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب با شیوه های نوین علمی و آموزشی توانسته اقدامات ارزشمندی را در حوزه شناخت و بررسی مکاتب و ادیان الهی انجام دهد و خوشحالم از این که شما در فعالیت‌های آکادمیک در سطح جهانی حضور دارید و این همان چیزی است که شما را از دیگر حوزه‌ها متمایز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سفیر فرانسه در ایران با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب در نشستی با رئیس و معاونین این مرکز علمی  ضمن ابراز خرسندی از حضورش در این مرکز اظهارداشت:‌ روحیه شما در استقبال از گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب موجب شد تا مشتاقانه به این دانشگاه بیایم و از نزدیک با اهداف آن آشنا شوم.

نماینده دولت فرانسه در ایران با بیان اینکه فکر نمی‌کنم نمونه دانشگاه شما در جایی دیگر وجود داشته باشد، افزود: وجود این دانشگاه  آن هم در شهری مانند قم که جنبه‌های معنوی آن پررنگ است، نقش و اهمیت مثبتی در نزدیکی ادیان الهی ایفا می کند.

وی افزود: حضور شخصیتی مانند دکتر پیر لوری به عنوان عضو هیئت علمی نشریات این دانشگاه بسیار ارزشمند است، چرا که او شاگرد و ادامه دهنده راه هانری کربن از نمایندگان برجسته جریان فلسفی و دینی فرانسه است.

آقای سمنو گفت: خوشحالم از این که شما در فعالیت‌های آکادمیک در سطح جهانی حضور دارید. این همان چیزی است که شما را از دیگر حوزه‌ها متمایز می‌کند.

سفیر فرانسه افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب فراتر از تصورات من بود و من به شما به خاطر فعالیت‌های‌تان به خصوص در زمینه گفت‌وگوی ادیان تبریک می‌گویم.

گفتنی است: سفیر فرانسه در این دیدار از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب بازدید کرد و همچنین ترجمه کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» که حاصل تلاش اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بود، به سفیر اهدا شد که با استقبال وی مواجه گردید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha