جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم تقویت مستمر روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد و آن را لازمه حراست از نظام اسلامی و پاسخ به نیازهای آن دانست.

آیت الله سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تقویت تفکر و روحیه انقلابی باید به خوبی در حوزه های علمیه به ویژه طلاب جوان مورد اهتمام باشد.

وی افزود: آنچه مهم است این که باید شرایطی برقرار باشد که طلبه جوان ما بداند نظام شاهنشاهی چه بوده و امروز ما در نظام اسلامی چه وظیفه ای بر عهده داریم و این که اساساً رسالت ما برای حفظ و بقای نظام و دفاع از انقلاب اسلامی چیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکنون چندین بار تاکید فرموده اند حوزه باید انقلابی باقی بماند و به لطف الهی الان انقلابی هست، اما باید این بُعد را همچنان تقویت کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم پاسخگویی حوزه و روحانیت به نیازهای نو به نو کشور و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه باید برنامه ریزی مناسب برای نیازها نظام اسلامی را با حفظ نظارت تامین کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: البته ما در حال حاضر حوزویان بسیاری داریم که در عرصه های مختلف نظام و دولت و کشور مشغول خدمت هستند که باید ارتباط این ها با حوزه تقویت شود ، چه آن که این ها به هر حال آبروی حوزه هستند و توفیق بیشتر آن ها می تواند به حفظ وصیانت حوزه کمک نماید.

آیت الله غروی بیان داشت: باید بسترها و زمینه هایی که نظام به حوزویان نیاز دارد، مشخص شود تا این عزیزان با حضور خود ، زمینه حفظ و بقای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون را بهتر فراهم کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha