جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای نماز جمعه این هفته لبنان مسئله اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را محور سخنان خود قرار دادند و اشاره کردند: : رژیم صهیونیستی از جنبش اسرا در زندان های رژیم هراس دارد و می ترسد که به انتفاضه اسرا تبدیل شده و به خیابان های فلسطین کشیده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای نماز جمعه لبنان این هفته مسئله اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را محور سخنان خود قرار دادند و اشاره کردند: : رژیم صهیونیستی از زبان برخی ناظران اعلام کرده که از جنبش اسرا در زندان های رژیم هراس دارد و می ترسد که به انتفاضه اسرا تبدیل شده و به اوج خود برسد به خیابان های فلسطین کشیده شود.

آیت الله نابلسی: قدرت نظامی ایران پایگاه های آمریکا را در منطقه تهدید می کند

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: لحن مسئولین دولت آمریکا، از وزیر دفاع که اخیراً به عربستان سفر کرده گرفته تا سفیر آن در سازمان ملل علیه حزب الله و ایران دوباره بالا گرفته است.

وی افزود: این سر و صدا ها که همزمان با نزدیکی  بر آن و بعد از پیروزی های میدانی که مقاومت در سوریه به دست آورده است، بلند شده مؤید نفاق و دو رویی دولت آمریکا و دشمنی مستمر آن با هر کسی که در برابر سلطه گری و پروژه های آن در منطقه می ایستد و تمام کسانی که دشمن رژیم غاصب اسرائیل هستند و آن را تهدید می کنند، است.

آیت الله نابلسی با اشاره به اینکه ما از آمریکا، تهدیدات و ارتش آن ترسی نداریم و پیش از این زمانی که نیروهای بزدل آن با ضربات رزمندگان مقاومت پا به فرار گذاشتند، قدرت آمریکا را تجربه کردیم تاکید کرد: چگونه از آمریکا بترسیم باوجود ایران که از نظر قدرت نظامی به سطحی رسیده است که می تواند تمام ناوگان ها و پایگاه های آمریکا را در منطقه تهدید کند و آن ها را در دریا و بر روی زمین نابود سازد؟ چگونه عقب نشینی کنیم علی رغم اینکه مقاومت امروز بسیار قوی تر و با صلابت تر شده است و می تواند با امکانات در دسترس پایه های رژیم صهیونیستی را به لرزه در آورد؟

سید فضل الله: درگیری های بین المللی و منطقه ای در سوریه،وحدت آن را هدف قرار داده است

سید فضل الله در خطبه های نماز جمعه به مناسبت نزدیکی شهادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد: امام کاظم (ع) از ما می خواهد تا همچون چوبی در یک جریان یا برگی در معرض وزش باد نباشیم تا هر طرف بخواهد با خود ببرد بلکه خود ما یک جریان و باد باشیم و اگر خواستیم با کسی در مسیری حرکت کنیم، با چشمانی باز و آگاه حرکت کنیم و به هر طرفی که شد یا هر جا که او خواست نمی رویم بلکه به راهی می رویم که حق، عدالت، آزادی، عزت و ارزش انسانی در آن باشد

وی افزود: ملاک روابط ما با هر انسانی بر اساس میزان آمیختگی آن با ارزش هایی است که به آن ایمان داریم و ما در این زندگی پیروان اشخاص و جهت ها نیستیم بلکه پیرو حق هستیم و به هر کجا که رفت از پی اش می رویم و هر وقت این کار را کردیم در زندگی فریب نخواهیم خورد و هیچ کس ما را به جایی که می خواهد، نخواهد برد و در دنیای خود آزاده باقی می مانیم و در مقابله با چالش ها قدرتمند خواهیم بود.

* درگیری های سوریه در راستای منافع کشورهای بزرگ است

سید فضل الله در رابطه با اوضاع سوریه گفت: درگیری های بین المللی و منطقه ای که در سوریه وجود دارد، وحدت این کشور را هدف قرار داده است و می خواهد عناصر قدرت آن را از هم بپاشد تا منافع کشورهای بزرگ تحقق یابد. این حوادث در سایه مورد هدف قرار گرفتن تمام موقعیت های قدرت جهان عرب انجام می گیرد که بسیاری این مسئله را جدی نمی گیرند.

وی اشاره کرد: در زمانی که کشتار و خونریزی در سوریه مستمر است و آخرین بار آن انفجار تروریستی دو شهرک کفریا و فوعه بوده  که پیامد آن ده ها قربانی از میان زنان، کودکان و پیرمردان بوده است؛ شاهد این هستیم که سازمان ها و نهاد های بین المللی، منطقه ای و داخلی آنچنان که درخور بود، این حادثه تروریستی را محکوم و تقبیح نکردند.

خطیب نماز جمعه لبنان تاکید کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید به جای رفتن به در خانه کشورهای بزرگ که خیرخواه هیچ کس نیستند و برای منافع خود کار می کنند و می خواهند که سوریه گاوی شیرده برای آنان باشد، متحمل مسئولیت های خود شوند و مانع گسترش آتش جنگ شده و زمینه را برای رسیدن به راه حل آماده کنند تا خون ملت اسلامی و عربی را حفظ کنند.

سید فضل الله در پایان موضع اسرای فلسطینی را در روز اسیر فلسطینی ستود و گفت: رژیم صهیونیستی از زبان برخی از ناظران اعلام کرده که از جنبش اسرا در زندان های رژیم هراس دارد و می ترسد که به انتفاضه اسرا تبدیل شده و به اوج خود برسد به خیابان های فلسطین کشیده شود. متاسفانه هیچکدام از کشورها و ملت های عربی و اسلامی به این انتفاضه و رنج های اسرا هیچ توجهی نمی کنند، در حالی که اکنون وقت آن است که به مسئولیت خود در قبال این ملت عمل کرده و از مسئله انسانی، عربی، اسلامی و دینی فلسطین حمایت کنیم.

شیخ یاسین: لبنان با وجود مقاومت، ارتش و نیروهای امنیتی در آسایش است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور گفت: بازدید خبرنگاران از  مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغالی که توسط حزب الله ترتیب داده شده، در راستای نقش مقاومت در حمایت از امنیت و استقرار لبنان و آگاهی از اقدامات دشمن و عدم غفلت از آن است و برای اینکه به دشمن نشان دهد که مقاومت برای مقابله با هرگونه تجاوزی آماده است.  

رئیس انجمن علمای صور مقاومت اسرای فلسطینی را در برابر دشمن صهیونیستی از طریق اعتصاب غذا که نشانگر وحدت فلسطینی هاست، را تحسین کرد و خواستار همبستگی با آنان از طریق پایان دادن به چند دسته گی و انتخاب گزینه مقاومت شد.

وی تاکید کرد: ملت های عربی و اسلامی باید در مقابل هر گامی که در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام می گیرد، ایستادگی کنند و در سر تاسر جهان باید تمام بندهای توافق هایی که پیرامون اسرا به تصویب رسیده اجرا شود.

شیخ یاسین تصریح کرد: این اقدام اسرای فلسطینی دلیلی است بر برنامه ریزی ملت فلسطین برای ورود در مقاومتی که اکنون موجب اتحاد انتفاضه داخل زندان ها و بیرون آن می شود.

شیخ حبلی: جنگ معده های خالی، بخشی از مبارزه است

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه قهرمانی اسرای فلسطینی را در زندان های اسرائیل ستود و گفت: جنگ معده های خالی ، بخشی از مبارزه با دشمن صهیونیستی است که هیچ ارزشی برای حقوق بشر یا اصول رفتار با اسرا، قائل نیست.

وی افزود: این اسرا با اراده و پایداری خود، بند های زندان های صهیونیستی را شکستند؛ این اعتصاب غذا که همزمان با سالگرد "اسراء و معراج" انجام گرفته مؤید این است که جهاد حقیقی در واقع برای بیت المقدس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha