پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خشم کاربران اینترنتی از انتشار ویدئوی جعلی اسلام‌هراسی

حوزه/ رهبر حزب افراط‌گرا در انگلیس به سبب انتشار ویدئوی جعلی از شادی مسلمانان پس از حملات تروریستی در پاریس، به شدت مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دیلی میل افشاء کرد ویدئویی که رهبر یک حزب افراط‌گرای انگلیسی در رابطه با شادی مسلمانان پس از حملات تروریستی شب گذشته در پاریس منتشر کرده بود، جعلی بوده و این رهبر حزب افراط‌گرا به شدت توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد سرزنش قرار گرفت.

پاول گولدینگ رهبر گروه افراطی بریتین فرست ویدئویی در اینترنت به اشتراک گذاشته بود و مدعی شده بود این ویدئو جشن گرفتن و ابراز شادی مسلمانان انگلیسی را پس از حملات تروریستی شب گذشته در پاریس نشان می‌دهد. اما عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی افشاء کردند که این ویدئو در واقع کلیپی از طرفداران کریکت پاکستان در سال 2009 بوده که پیروزی این تیم در مقابل تیم سری لانکا را جشن گرفته‌اند.

خشم کاربران اینترنتی از انتشار ویدئوی جعلی اسلام‌هراسی

خشم کاربران اینترنتی از انتشار ویدئوی جعلی اسلام‌هراسی

رهبر این حزب افراط‌گرا به دروغ و با ارسال ویدئویی جعلی در اینترنت مدعی شده بود که مسلمانان حملات تروریستی شب گذشته در پاریس را جشن گرفته‌اند. وی در ادامه این ویدئو توییت کرده بود: نگاه کنید! گروهی از مسلمانان اعتدال‌گرا  در لندن حملات تروریستی پاریس را جشن گرفته‌اند.

این درحالی است که مشخص شد این ویدئو مربوط به 7 سال قبل بوده و طرفداران تیم کریکت پاکستان را در جشن پیروزی تیم‌شان در مقابل تیم سریلانکا نشان می‌دهد.

در این میان بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با توییت‌های خشمگین اینترنتی، گولدینگ را متهم به ترویج اسلام‌هراسی کرده‌اند. بعضی از آنان نیز که به موضوع اصلی فیلم پی برده‌اند، با کلامی انتقاد آمیز گولدینگ را محکوم کردند.

یک توییت می‌نویسد: در ویدئو اصلا به پاریس اشاره نشده و هیچ پرچم افراط‌گرایی دیده نمی‌شود! آیا مطمئنی این یک جشن پیروزی کریکت نیست؟

فرد دیگری نوشته است: از کجا می‌دانید آن‌ها چه چیز را جشن می‌گیرند؟ یک زیر غیرمسلمان هم در میان جمعیت دیده می‌شود؟ آیا مطمئنی این فیلم جعلی نیست؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha