چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی-مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد

حوزه / مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد با بیان اینکه رئیس جمهور آینده کشور باید ولایت مدار باشد گفت: عدم التزام عملی به ولایت فقیه جز خسران چیز دیگری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی، از اساتید سطح عالی حوزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه براساس آیات قرآن، روایات و منویات امام(ره)و مقام معظم رهبری، کسی برای ریاست جمهوری اصلح است که شرایطی مثل تقوای دینی و سیاسی را در حد کامل داشته باشد، گفت: رئیس جمهور باید انسانی پاک، وارسته و نسبت به مردم احساس مسئولیت کند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد ضمن اشاره به اینکه، رئیس جمهور باید با دانش، کارآمد و توانمند باشد، گفت: خداوند در آیه 55 سوره یوسف می فرماید: «قَالَ اجْعَلْنِي عَلَى خَزَائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ / گفت مرا بر خزانه ‏هاى اين سرزمين بگمار كه من نگهبانى دانا هستم». این سخن را حضرت یوسف(ع)زمانی گفتند که می خواستند ایشان را به عنوان خزانه دار مالی مصر انتخاب کنند.

وی، مقام پرست نبودن و نگاه انجام وظیفه داشتن به مقام ریاست جمهوری را یکی دیگر از ویژگی های ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور باید شخصی با اصل و نسب باشد همان گونه که حضرت علی(ع)در نامه به مالک اشتر می فرمایند: کارگزاران خود را از خاندان شایسته و اصالت دار انتخاب کن.

ولایت مداری باید در عمل ثابت شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده کشور باید ولایت مدار و تابع ولی فقیه باشد، خاطر نشان کرد: اگر  به 39 سال بعد از انقلاب بنگرید هر کجا که مسئولین و مردم از رهنمودهای ولی فقیه بهره برده اند به نفع کشور و مردم بود و هرکجا برعکس آن اتفاق افتاده، چیزی جز پشیمانی در پی نداشت.

استاد حوزه علمیه یزد با بیان اینکه متاسفانه برخی در گفته هایشان عنوان می کنند که ما طبق قانون اساسی عمل می کنیم، ولی در هنگام عمل، دقیقا برعکس قانون اساسی را انجام می دهند، گفت: شخصی که واقعا ولایتمدار و تابع ولی فقیه باشد، تمام قوانین را دقیق و بی کم و کاست اجرا می کند نه سلیقه ای.

وی، استکبار ستیزی و شجاعت را یکی دیگر از ویژگی های رئیس جمهور بیان و عنوان کرد: همواره بعد از انقلاب مورد تهدیدات دشمنان نظام و انقلاب بوده و هستیم که هیچ کس در این زمینه تردیدی ندارد ولی بحمدلله در این تهدیدات همیشه پیروز بوده و خواهیم بود.

مسئولان به فکر ثروت اندوزی نباشند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطر نشان کرد: شخصی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود و یا در مقام وزارت قرار می گیرد، نباید به اموال و ثروتش اندوخته شود، ولی متاسفانه امروزه شاهد این مسئله نیستیم و افراد بیشتر به فکر ثروت اندوزی هستند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می تواند خاری در چشم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی باشد و اقتدار کشور را در جهان نشان می دهد.

روحانیون از جانبداری سیاسی خودداری کنند

استاد حوزه علمیه یزد ضمن اشاره به اینکه استخراج و مطالعه معیارهای کاندیدای اصلح از بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب یکی ازمهمترین رسالت های روحانیون در ایام انتخابات است ، افزود: روحانیت باید در موقعیت های حساس جامعه مثل انتخابات، با حفظ صداقت و دوری از هر گونه جانبداری سیاسی ، مردم را نسبت به کاندیدهای اصلح آگاه سازند تا بتوانند آنها را نسبت به انتخاب شخص شایسته کمک کنند.

خسارات انتخاب اشتباه جبران ناپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان با بیان اینکه ، برخی می گویند  که ما در انتخاب مردم هیچ دخالتی نمی کنیم و مردم خودشان خوب را از  بد تشخیص می دهند ، اظهار داشت: این سخن بسیار اشتباه است؛ زیرا اگر روحانیت در این برهه، آگاهی را به مردم ندهد و معیارهای کاندیدای اصلح را عنوان نکند چه بسا با یک انتخاب اشتباه، ضربه سنگین و جبران ناپذیری به کشور و جامعه اسلامی ایران وارد سازند.

انتهای پیام/313/23 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha