پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تشکیل کمپین آگاهی‌رسانی قوانین شخصی اسلامی در هندوستان

حوزه/ دبیر جماعت اسلامی هند گفت: دلیل اولیه نقض شریعت در هند، جهل گسترده توده‌های مسلمان و عدم تعهد صادقانه به هنجارهای اسلامی در میان آنان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از business-standard، جماعت اسلامی هند روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد از روز یکشنبه، کمپینی به منظور آگاهی‌رسانی در رابطه با قوانین احوال شخصیه مسلمانان تشکیل دهد.

محمدجعفر هماهنگ کننده این سازمان گفت: این کمپین فعالیت خود را روز یکشنبه در پایتخت هند آغاز کرده و از آنجا به تمامی مراکز و شهرستان‌های کوچکتر منتقل خواهد شد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های کمپین تشکیل نرم‌افزاری برای گوشی‌های همراه و طراحی وب‌سایتی برای ارتقاء آگاهی رسانی خواهد بود.

* هدف ما غیر مسلمانان و مسلمانانی است که از روح حقیقی قوانین اسلامی پیروی نمی‌کنند

سیدجلال الدین عمری دبیر این گروه اسلامی نیز گفت: هدف تشکیل این کمپین نه تنها آگاهی سازی غیرمسلمانان درباره قوانین حقوقی و شخصی مسلمانان است، بلکه قصد داریم روی مسلمانانی تمرکز داشته باشیم که از روح حقیقی قوانین اسلامی پیروی نمی‌کنند.

وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: بخش وسیعی از جامعه مسلمانان در هندوستان در رابطه با قوانین خانوادگی اسلامی در جهل و نادانی به سر می‌برند. ما باید بپذیریم که دلیل اولیه نقض شریعت در کشورمان، جهل گسترده توده‌های مسلمان و عدم تعهد صادقانه به هنجارهای اسلامی در میان آنان است.

* رفتار معیوب در کنار اختلافات داخلی تصویری تحریف شده از اسلام در هند ایجاد کرده است

وی افزود: در نتیجه رفتار معیوب در کنار اختلافات داخلی تصویری تحریف شده از اسلام و مسلمانان در هند ایجاد کرده است. در کنار آن دادگاه‌های این سرزمین در رابطه با اختلافات مربوط به قوانین شخصی مسلمانان، اغلب قوانینی خلاف موقعیت شریعت اسلامی صادر می‌کنند و رسانه‌های خبری نیز تصویری یک جانبه را بازتاب می‌دهند.

براساس گفته‌های دبیر انجمن جماعت اسلامی هند، همایش این کمپین که در هفتم می به پایان می‌رسد، به منظور تغییر برداشت‌های نگرش‌ها ازطریق برجسته سازی ایدئولوژی ماورای قوانین احوال شخصیه اسلامی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha