پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار سید عمار حکیم با رئیس جمهور تونس

حوزه/ سید عمار حکیم و رئیس جمهور تونس تاکید کردند: همکاری میان دانشگاه الزیتونه و حوزه علمیه نجف اشرف نیز می تواند موجب نابودی افراطی گری و اندیشه تکفیری بشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق روز گذشته پس از خاتمه یافتن سفر خود به مصر، عازم تونس شد و با رئیس جمهور و سایر مسئولان این کشور دیدار کرد.

سید عمار حکیم در دیدار با الباجی قائد السبسی رئیس جمهور تونس از تمایل عراق برای تعمیق روابط با تونس خبر داد و طرفین به بررسی تحولات بین المللی و منطقه ای، تحولات میدانی عراق در مبارزه با تروریست ها، روابط میان عراق و تونس و فرصت های توسعه همکاری امنیتی و اطلاعاتی پرداختند.

طرفین در این دیدار همچنین تاکید کردند: همکاری های اقتصادی میان عراق و تونس می تواند عاملی برای تقویت روابط دو کشور و افزایش گردشگری باشد و از سوی دیگر همکاری میان دانشگاه الزیتونه و حوزه علمیه نجف اشرف نیز می تواند موجب نابودی افراطی گری و اندیشه تکفیری بشود.

رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد: مردم عراق با دیده محبت و احترام به ملت تونس می نگرند و منافع مشترک زیادی وجود دارد که می تواند به عنوان عاملی برای تقویت روابط دو کشور مورد توجه قرار بگیرد.

سید عمار حکیم در جریان سفر به تونس همچنین با خمیس الجهیناوی وزیر امور خارجه تونس دیدار کرد و طرفین به بررسی روابط دو جانبه و راه های تقویت همکاری در زمینه های مختلف به ویژه مبارزه با تروریسم پرداختند.

سید عمار حکیم در این دیدار تاکید کرد: زمان برداشت میوه فداکاری ها و جانفشانی مردم عراق نزدیک شده و به زودی نبرد ما با تروریست ها  با نابودی آنها پایان خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha