پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون حدود پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه در سطح این استان با نیات مختلف وجود دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: این استان تقریباً 5 هزار و 500 موقوفه دارد که از این تعداد چهار هزار و 633 مورد موقوفه و مابقی آن‌هم مساجد، حسینیه و مدارس علمیه هستند.

وی افزود: تقریباً 70 درصد از موقوفات خراسان شمالی با نیت اطعام و عزاداری برای امام حسین (ع) توسط واقفان نیک‌اندیش وقف شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: مابقی وقف‌ها با نیات فرهنگی، حوزه‌های علمیه، کمک به ازدواج جوانان، تأمین جهیزیه، خوابگاه دانشجویی، احیای فرهنگ قرآنی، دارو و درمان، کمک به یتیمان و سایر موارد انجام شده است.

وی بر گسترش وقف‌های جدید با توجه به نیازهای جدید جامعه تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش تأثیرگذاری دارند چراکه اصحاب رسانه با نهادینه کردن فرهنگ وقف می‌توانند برای هدایت واقفان به سمت نیازهای روز جامعه کمک کرده و نقش مؤثری داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: وقف یک کار مؤثر با کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که تبلیغ دین و تبلیغ وقف وظیفه همه ما است.

وی با بیان اینکه موقوفات استان به‌منظور سرمایه‌گذاری از تنوع خوبی برخوردار است، گفت: موقوفات خراسان شمالی از  تنوع خوبی در حوزه‌های کشاورزی، خدماتی و رفاهی برخوردار بوده که زمینه را برای سرمایه‌گذاری در این موقوفات فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد:  سرمایه‌گذاری در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از اولویت‌های کاری و رویکردهای این اداره کل بوده و در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha