جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری اولین دوره مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام در قم - حسین اسدی

حوزه/ مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه از برگزاری نخستین دوره مسابقات بین المللی طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین اسدی ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت فرهنگی جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این دوره از مسابقات از دوم لغایت ششم اردیبهشت ماه با حضور 56 طلبه از 42 کشور جهان در سالن همایش های بین المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این مسابقات با پیام آیت الله العظمی سبحانی ، تلاوت قرآن یکی از قاریان برجسته بین المللی و نیز سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی ، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در این مکان برگزار می شود.

رییس ستاد برگزاری این دوره از مسابقات همچنین با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های شب و روز عید سعید مبعث ویژه مهمان شرکت کننده گفت: مرحله نهایی مسابقات روز مبعث برگزار می شود و عصر همان روز با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و رییس جامعه المصطفی مراسم اختتامیه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه همچنین ضمن قرائت پیام آیت الله العظمی جوادی آملی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ایراد سخن می پردازد.

اسدی با بیان این که حوزه های علمیه خاستگاه علوم و معارف قرآنی هستند، بیان داشت: روز پنج شنبه هفته جاری پس از پایان مسابقات، شرکت کنندگان به دیدار رهبر معظم انقلاب شرفیاب شده و پایان برنامه ها نیز زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری نهادهای حوزوی و دینی و کشور در برگزاری این دوره از مسابقات از جمله مرکز مدیریت حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه که جامعه المصطفی را در این امر یاری کرده اند، گفت: طرح ما برای مسابقات بین المللی طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام تنها رشته حفظ و قرائت قرآن کریم نیست اما امسال در اولین دوره با این دو رشته شروع کرده ایم و قطعاً در سال های آینده رشته های مطالعاتی و نظریه پردازی قرآنی و دیگر رشته های جامع در نظر گرفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha