جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سروستانی - بوشهر

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، با تشریح برخی از ویژگی های شخصیتی امام هفتم شیعیان، بر لزوم شناخت سیره امام موسی کاظم(ع) تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز در جمع مبلغان حوزه علمیه بوشهر، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: حضرت امام موسی کاظم (ع) شخصیت بزرگی بودند که با پیشه کردن عبودیت و بندگی خداوند و اهتمام به فضائل اخلاقی، به روح بلندی دست پیدا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که انفاس قدسی آن امام همام برای جامعه دینی بسیار تاثیرگذار بود، اضافه کرد: آن حضرت(ع) به جایی رسیدند که بین مردم، به لقب باب الحوائج الی الله مشهور شدند.

حجت الاسلام سروستانی اضافه کرد: آن حضرت(ع) شخصیتی بودند که علیرغم برخورداری از اوج فضائل عبادی و اخلاقی و مقام عصمت، بسیار انسان متواضع و فروتنی بودند.

وی با بیان این که متانت، عبودیت و صبر و استقامت از ویژگی های مهم امام موسی کاظم(ع) بود، تصریح کرد: زندگانی حضرت امام موسی کاظم(ع) مصداق واقعی آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: یکی از القاب مبارک آن حضرت(ع)، کاظم یعنی فرو برنده ی خشم بود؛ به این دلیل، این لقب را به ایشان داده اند که در برابر ناملایمت ها و نامهربانی ها کظم غیظ می‌کرد و با صبر و متانت برخورد داشت و نگاهش تنها به خالق هستی بود.

وی تأکید کرد: علی رغم اینکه خلفای بنی العباس، حضرت را تحت فشار شدید قرار داده بودند و دائماً مورد رصد آنها قرار داشت و از این زندان به زندان دیگری منتقل می شد تا شاید بتوانند آن را در دست خود داشته باشند، ولی شخصیت بزرگ آن حضرت روزبه‌روز بین مردم محبوب تر شده و به شیعیان و شیفتگان آن حضرت افزوده می شد و در نهایت امام کاظم(علیه السلام) را در روز ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری قمری مظلومانه به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام سروستانی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که جامعه اسلامی ما با تمسک و توسل به این شخصیت های الهی و عمل به سیره و روش آن بزرگواران بتوانند راه های سعادت و رستگاری خود را فراهم آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha