پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت ایت الله سبحانی با بیان اینکه روح معنویت و تقوا در جامعه پزشکی ایجاد و تقویت شود، گفتند: پزشکان در میان خود، گروه خدمت ایجاد کنند و بخشی از کارهای خود را برای خدا انجام دهند؛ گاهی افراد برای معالجه فرزند خود به دنبال فروش فرش خانه خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار با ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه علم فقه و طب رابطه نزدیک و پیوند مستمری دارند، اظهار داشتند: در قسمت های اعظم کتب فقهی به نظر اطباء رجوع شده و قول طبیب حجت دانسته شده است.

ایشان تصریح کردند: به عنوان مثال اگر طبیب بگوید روزه برای سلامتی یک انسان بیمار ضرر دارد، فقه نیز این مسئله را حجت دانسته و اگر آن فرد روزه بگیرد، کار حرامی انجام داده است.

معظم له افزودند: امروز بیماری دیابت گسترش یافته و بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری در زمینه روزه گرفتن آن پرسش می کنند که ما فقها در کلیت بیان می کنیم اگر روزه ضرر دارد، اجتناب کنید اما اینکه روزه مضر است یا خیر منوط به نظر پزشک می شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: همچنین تعیین حدود جراحات در تصادفات رانندگی و ... براساس نظر اطباء صورت می گیرد و در مجموع، یک پیوند خویشاوندی خوبی میان فقه و طب وجود دارد.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با موفق ارزیابی کردن طرح تحول سلامت، اظهار داشتند: تلاش آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت در این زمینه موفق بوده است و ایشان یکی از وزرای مورد تایید رهبری هستند.

معظم له همچنین بر لزوم صفر شدن آمار زیرمیزی در سراسر کشور تاکید کردند و گفتند: پزشکان در میان خود، گروه خدمت ایجاد کنند و بخشی از کارهای خود را برای خدا انجام دهند؛ گاهی افراد برای معالجه فرزند خود به دنبال فروش فرش خانه خود هستند.

ایشان با بیان اینکه روح معنویت و تقوا در جامعه پزشکی ایجاد و تقویت شود، اظهار داشتند: البته پزشکان شخصیت های علمی هستند و باید نظام به گونه ای رفتار و تکریم و احترام کند که متخصصین ویژه از کشور خارج نشوند.

این مرجع تقلید همچنین نسبت به تسریع در احداث بیمارستان هزار تخت خوابی قم ابراز امیدواری کردند و گفتند: ان شاء الله طرح های وزارت بهداشت به اکمال برسد و در سراسر کشور فراگیر باشد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha