پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ علمای اسلام ضمن ورود در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی، صیانت از دانش، فرهنگ و اقتصاد اسلامی را بر خود فرض می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم و رونمایی از کتاب «بی آشیان» زندگی نامه حجت الاسلام شهید مالامیری، با بیان این که همواره باید بر شهیدان اسلام، حماسه آفرینان و شاگردان مکتب عاشورا و سلام درود فرستاد، خاطرنشان کردند: فعالیت در کنگره شهدا به ویژه شهدای طلبه، امری مقدس و روحانی است.

ایشان در ادامه با تأکید بر این که علمای اسلام در هر بعدی از علوم که می توانند تأثیرگزار باشند، حضور به هم رسانده و از متخصصان آن علم در زمان خویش می شدند، اظهار داشتند: علامه امینی در کتابی احوالات شهدایی که در عرصه علم و عمل گام نهاده و در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور بهم رسانده اند را به تصویر کشانده است، مطالعه این اثر ارزشمند بسیار آموزنده می باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که برخی از علمای اسلام ضمن نقش آفرینی در عرصه علم، قهرمان عرصه جنگ و مبارزه با دشمنان الهی هستند، یادآور شدند: تمام علمای شیعه مرزداران و مرزبانان فکری مبارزه و جهاد با دشمنان الهی برای صیانت از عقاید مسلمانان هستند.

ایشان با بیان این که علمای اسلام، ضمن توجه به جهاد نظامی، مراقبت از مرزهای فکری و عقیدتی را همواره مهم می شمارند، یادآور شدند: علمای اسلام ضمن  ورود در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی، صیانت از دانش، فرهنگ و اقتصاد اسلامی را بر خود فرض می دانند.

استاد خارج فقه حوزه، ضمن تأکید بر ورود متخصصانه طلاب به مباحث علمی و دینی، خاطرنشان کردند: حوزه های دینی، نیازمند افراد متخصص برای ورود به عرصه ها مختلف علمی و دینی هستند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که فضیلت علمای مجاهد، بیش از کسانی است که صرفا به صورت نظامی در مقابل دشمن قرار می گیرد، اظهار داشتند: علمای اسلامی به حضور در عرصه های مختلف جهادی، از دین و عقاید مردم صیانت می کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که اسلام بدون فرهنگ جهاد و شهادت، پایه و عزت ندارد، خاطرنشان کردند: مسلمان کامل آن است  که در عرصه جهاد حضور داشته و یا همواره آرزوی جهاد در راه خدا را در سینه داشته باشد .

ایشان فزونی شهدای روحانی نسبت به شهدای اقشار دیگر جامعه را مایه مباهات و افتخار حوزه های علمیه برشمردند و اظهار داشتند: عزت و قدرت اسلام در گرو ادامه راه شهدا است؛ هر ملتی جهاد را پشت سر بیندازد، در همان دنیا ذلت و فقر گریبانگیرش خواهد شد.

معظم له در پایان ضمن تاکید بر مطالعه وصیت نامه شهدا و علما ابراز داشتند: وصیت نامه شهدا و علما سرشار از درسهای معرفتی است و نشر این اندیشه ها و قدم نهادن در این مسیر وظیفه هر فرد مسلمان است.

گفتنی است: در پایان این مراسم با حضور پدر و مادر  اولین روحانی شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی ملا میری از کتاب بی آشیان زندگی نامه این شهید والامقام رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha