شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباس محمد حسنی - ارتش

حوزه/ شهید قرنی با ارتباطاتی که با مراجع عظام تقلید و علما و مرحود میلانی و مرحوم طالقانی داشت، نمی توانست در مقابل ظلم و فساد سکوت کند و بی عدالتی را مشاهده نماید، لذا به دست مزدوران شاهنشاهی دستگیر و زندانی می شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عباس محمد حسنی در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی، اولین رئیس ستاد مشترک ارتش بعد از پیروزی انقلاب و هفتصد شهید استان قم، گفت: شهید قرنی از تبار صحابی رسول خدا، اویس قرنی است و این بزرگوار در تهران چشم به جهان گشود و بعد از سپری کردن دوره ابتدایی و متوسطه وارد دانشکده افسری شدند و با هوش فوق العاده و تلاشی که داشتند یک چهره فرهیخته و به حق یکی از قهرمانان ملی این کشور هستند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این شهید بزرگوار حدود ۴۰ سال از عمر خود را صرف مبارزه کردند و هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب در سنگر مبارزه بودند و فقط در قبل از انقلاب به مدت ۶ سال در زندان های رژیم پهلوی به علت مبارزه با فساد و بازگو کردن مفاسد محبوس شدند.

وی خاطر نشان کرد: شهید قرنی با ارتباطاتی که با مراجع عظام تقلید و علما و مرحود میلانی و مرحوم طالقانی داشت، نمی توانست در مقابل ظلم و فساد سکوت کند و بی عدالتی را مشاهده نماید، لذا به دست مزدوران شاهنشاهی دستگیر و زندانی می شدند.

حجت الاسلام  محمد حسنی اظهار داشت: این شهید بزرگوار پای آرمان های اسلامی و ارزشی خود ایستادگی و مبارزه کردند و برای حاکمیت اسلام در کشور تلاش زیادی انجام دادند.

وی در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید قرنی با توجه به اطمینان و اعتمادی که حضرت امام خمینی(ره) به ایشان داشتند عضو شورای انقلاب شدند و سپس به عنوان نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب شده و در راستای انسجام بخشی به ارتشی که از هم پاشیده شده بود خدمات شایسته ای انجام دادند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: همزمان با منصوب شدن شهید قرنی ، تجزیه طلبان و مزدورانی که از طرف اجانب پشتیبانی می شدند در کردستان دست به اقدامات خطرناک زدند و پادگان مهاباد را تسخیر کردند اما با تدبیر این مرد بزرگ، پادگان تسخیر شده مهاباد از دست تجزیه طلبان خارج شد و ضد انقلاب در این زمینه شکست سختی خوردند و کینه این شهید را به دل گرفتند.

وی افزود: شهید قرنی، شهید راه حفظ یکپارچگی کشور ایران اسلامی است و نظام اسلامی خود را متولی برگزاری و تجلیل از خدمات وی می داند و این مرد بزرگ مانع از بروز مشکلات و جنایاتی مشابه جنایتهای امروزی در سوریه و عراق شدند.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی تاکید کرد: ملت ایران مدیون خدمات ارزنده این مرد بزگ است و فراموش کردن شجاعت ،صداقت و اعتقادات این شهید کفران نعمت است و نباید از اذهان پاک شود.

وی اظهار داشت: شهید قرنی در نهایت مظلومیت به دست گروه تروریستی فرقان به شهادت رسید و ایشان از مصادیق روشن مجاهد فی سبیل الله بودند که هم با جان و هم با مال خود مجاهدت کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha