جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمله نظامی آمریکا علیه الشباب، جان مردم را به خطر انداخته

حوزه/گروه‌های امداد رسان در منطقه بی‌ثبات سومالی با اعلام نگرانی از عواقب حملات نظامی جدید آمریکا علیه شبه نظامیان الشباب، می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، گروه‌های امدادرسان در سومالی در منطقه بی‌ثبات شرق آفریقا نگران عواقب حملات جدید نظامی آمریکا علیه شبه نظامیان اسلام‌گرای الشباب هستند و گفته‌اند که این حملات می‌تواند تلاش‌های بین المللی برای کمک‌رسانی به میلیون‌ها انسان در معرض خشکسالی را که در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده، از بین ببرد.
درحال حاضر بیش از 60 میلیون نفر در سومالی نیازمند کمک‌های فوری امدادی بوده و نیمی از آنان در پی خشکسالی اخیر با قحطی روبرو می‌باشند.
درحالی که مقامات انگلیسی در موگادیشو، پایتخت سومالی گفته‌اند که سازمان ملل با کمک‌های زیاد بین‌المللی قصد دارد مانع از تکرار تراژدی قحطی سال 2011  شود که در آن 250 هزار نفر در این کشور جان خود را از دست دادند، با این حال امدادگران در سومالی هشدار داده‌اند که هر گونه تهاجم نظامی به ویژه با استفاده از نیروی هوایی می‌تواند اثرات مخربی بر عملیات امدادرسانی در این کشور بگذارد.
پیتر دکلرگ معاون نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد در سومالی گفت: افزایش اقدامات افراطی و تجاوزگرانه برخی از بازیگران بین المللی و ملی به ما کمکی نمی‌کند. اگر تلاش‌های امدادی انجام شده در نتیجه حملات نظامی از بین بروند و اوضاع رو به وخامت برود، مقصر این فاجعه خود بشر است. ما به شدت هشدار داده‌ایم که اکنون زمان مناسبی برای اقدام نظامی نیست.
یکی دیگر از مقامات امدادرسان که به دلیل حساسیت عملیات سازمانش در کشور سومالی خواست ناشناس باقی بماند گفت: مثل یک سناریوی کابوس است. این اقدامات فاجعه آمیز است و می‌تواند کاملا تمام تلاش‌های انجام شده برای نجات جان افراد را بی‌فایده بگذارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha