پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دعوت الازهر از رهبران مسیحی برای شرکت در کنفرانس صلح

حوزه/ دانشگاه الازهر در قاهره، از رهبران مسیحی شرق و غرب از جمله پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، برای شرکت در کنفرانس جهانی صلح، دعوت به عمل آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christiandaily، دانشگاه الازهر در قاهره پایتخت مصر، از رهبران مسیحی شرق و غرب  برای شرکت در کنفرانس جهانی صلح که قرار است روزهای 27 و 28 آوریل برگزار شود، دعوت به عمل آورده است.

 احمد الطیب، شیخ الازهر کنفرانس بین المللی صلح در قاهره را با هدف «از بین بردن علل درگیری، خشونت و نفرت» برگزار خواهد کرد. گفته می‌شود این کنفرانس بین‌المللی همزمان با سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به قاهره برگزار می‌شود و وی قرار است یکی از سخنرانان کلیدی در این همایش باشد.

علاوه بر این، گزارش‌های ارسالی از واتیکان تایید کرده‌اند که بارتولومئو، اسقف ارتدوکس‌های قسطنطنیه نیز برای شرکت در کنفرانس جهانی صلح دعوت شده است. با وجود اینکه جزئیات برنامه سفر اسقف بارتولومئو هنوز اعلام نشده است اما خبرگزاری‌های کاتولیک گفته‌اند که وی قرار است همراه با پاپ فرانسیس در کنفرانس صلح حضور داشته باشد.

پیش از این اعلام شده بود که پاپ فرانسیس قرار است در روزهای 28 و 29 آوریل سفری به قاهره داشته باشد و وی پس از شرکت در کنفرانس صلح قصد دیدار با پاپ تواضروس دوم، رئیس کلیسای ارتدوکس قطبی را دارد.

با توجه به اینکه سه هفته پیش داعش دو حمله تروریستی مرگبار علیه مسیحیان مصر انجام داد، به نظر می‌رسد سخنرانی رهبر واتیکان در کنفرانس جهانی صلح در قاهره به خوبی قابل پیش بینی باشد.

مقامات مذهبی دانشگاه الازهر، سازمان مذهبی ارشد مسلمانان سنی در جهان، پیش از این «بحران قریب به اتفاق» جاری  را تهدیدی برای وجود انسانیت عنوان کرده و اذعان کردند: مسئولیت بشریت کار برای عدالت و صلح و تلاش برای مبارزه با علل ریشه‌ای خشونت، نفرت، فقرو بیماری است.

پاپ فرانسیس نیز پیشتر درباره جنگ در سایه تروریسم گفته بود که خشونت طلبان در هر مذهب و دینی وجود دارند و تمام مسلمانان  افراط‌گرا و به دنبال خشونت نیستند، همانطور که تمام مسیحیان و کاتولیک‌ها نیز خشونت طلب و افراط‌گرا نیستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha