جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا

حوزه/ خداوند منان بر ما منت نهاده و در قرآن کریم وعده داده است؛ هر کس کار خیری انجام دهد به او ده برابر پاداش بدهد و در برابر هر گناهی فقط یک کیفر بدهد اما باز هم برخی از ما به سوی گناه می رویم و کیفرمان از پاداشمان پیشی می گیرد.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا  انعام/160

هر کس کار نيکی انجام دهد ده برابر به او پاداش دهند 

آینه:

حکایت؛ همسر یکی از شهدای لبنان نامه‌ای برای حضرت امام خمینی (قدس سره) نوشته بود. عبارت ادیبانه و مؤدبانه نامه دریایی متلاطم از شور و شوق و علاقه نویسنده را نسبت به امام ترسیم می‌کرد، بعد از اظهار محبت نوشته بود تنها درخواستم از پیشگاه مقدستان این است یک مهر کربلا برایم لطف فرمائید که تا زنده‌ام روی آن سر به سجده خدا گذاشته و بعد از مرگم نیز آن را در کفنم بگذارم تا. ...

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان می‌گفت: یقین داشتم حضرت امام با اطلاع از مضمون نامه، مهر کربلا را برای این همسر شهید خواهد داد، ولی احتمال می‌دادم مهر اضافی نداشته باشد یا در دسرسشان نباشد لذا یک مهر کربلا که مدتی بود به دستم رسیده بود، خدمتشان تقدیم کردم، حضرت امام مهر را گرفتند و برای آن همسر شهید فرستادند.

به دفتر برگشتم هنوز ظهر نشده بود، یکی از دوستان وارسته و متعبد که از قم می‌آمد، نزد حقیر آمد و یک مهر کربلا از جیبش درآورده و گفت: این مهر برای حدود چهل سال قبل است که اخیراً یکی از بستگان به‌عنوان یادگار به من داده است و من امروز به دلم افتاده آن را به شما بدهم، بر خود لرزیدم، شگفت‌زده شدم و در فکر فرو رفتم، او هم از وضعیت من متحیر شد و وقتی قضیه صبح را برایش نقل کردم منقلب گردید.
 
هنوز فکرم از این قضیه عجیب فارغ نشده بود ،  عصر از خانه به دفتر آمدم، یک کارتن بزرگ در کنار میزم دیدم که به وسیله وزارت خارجه همراه با نامه‌ای برای اینجانب رسیده بود، کارتن را باز کردم دیدم پر از مهر است و دو نامه که یکی از سفرای خوب جمهوری اسلامی، نوشته بود: این مهرها را یکی از مقلدین و شیفتگان حضرت امام از مدت‌ها قبل از کربلا آورده و تقاضا کرده تقدیم محضرشان شود، مهرها را برداشتیم صبح خدمت امام بردیم و جریان را برایش عرض کردیم، مهرها به ده شکل بود ما از هرکدام یک مهر به خدمت امام نشان دادیم، امام فرمود: همین برای من بس است باقی را نیز بین دیگران تقسیم کنید، تقسیم کردیم سهم من نیز ده عدد شد و مصداقی از (من جاء بالحسنه فله عشر امثالها) را در کمترین زمان به چشم دیدم.1

سخاوت پیشه گیر در کار انفاق                             نترس هر گز نخواهی دید املاق

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب مردان علم در میدان عمل

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha